nazwa sklepu handmade

Unikalna nazwa firmy tworzącej rękodzieło – sześć przykładów od ręki

Myślisz nad nazwą sklepu handmade? Firma tworząca unikatowe rękodzieło zasługuje na równie unikatową nazwę. Zobacz sześć inspirujących przykładów, które mają w sobie to COŚ.

 

Pierwsze skojarzenie, które przychodzi na myśl o rękodziele? Coś wyjątkowego, niepowtarzalnego, jedynego w swoim rodzaju. Każdy produkt robiony ręcznie, niezależnie czy mówimy o ozdobach świątecznych, biżuterii czy artykułach codziennego użytku ma w sobie to „coś”. Przede wszystkim ludzki pierwiastek zaszczepiony w każdy produkt, pierwiastek jakiego nigdy nie będzie w stanie przekazać najbardziej zaawansowana maszyna przy taśmie produkcyjnej. Handmade to trud i energia włożona w przygotowanie każdego elementu, ręczne dopracowanie najmniejszego detalu, dopieszczenie go, aby efekt końcowy był rzeczywiście inny od wszystkich.

 

Sklep oferujący tak unikalne wyroby rękodzielnicze zasługuje na równie unikalną, jedyną w swoim rodzaju nazwę. Taka nazwa powinna z jednej strony budować obraz profesjonalnego sklepu, któremu można bezpiecznie powierzyć pieniądze, a zarazem utrzymywać klimat wpisujący się w filozofię handmade: bliską, ciepłą markę ceniącą indywidualizm i precyzję. Takiej nazwy szukasz?

 

Zobacz przykładowe nazwy sklepów z rękodziełem – subiektywny, ręczny wybór udanych nazw z polskiego i globalnego rynku.

 

Rękoczyny

Czasem najprostsze rozwiązania sprawdzają się najlepiej. Rękoczyny urzekają swoją prostotą, choć daleko im do klasycznej, nijakiej nazwy opisowej. Urok tej nazwy tkwi w dwuznaczności: mamy tu czytelne nawiązanie do istoty działalności, które zarazem ma głębsze dno, równie wyraźny podtekst, dodający nazwie oryginalności. Choć rękoczyny same w sobie nie mają pozytywnych konotacji, to jednak w nazwie firmy zajmującej się rękodziełem tworzą nową jakość odsuwając negatywne skojarzenia w niebyt.

 

Czerwony Cyrkiel

Nazwa o charakterze skojarzeniowym wykorzystująca nawiązanie do jednego z narzędzi wykorzystywanych przy rękodziele. Choć z pewnością częściej wykorzystywane są inne produkty, np. nożyczki, czy taśma klejąca – to nie ulega wątpliwości, że cyrkiel ma w sobie pewien element magii, wyjątkowości, którego brakuje np. nożyczkom. To symbol rozumu i twórczych mocy. Natomiast czerwony to kolor miłości, emocji, świąt (wyjątkowych okoliczności), co w nazwie sklepu handmade ciekawie pasuje do produktów robionych-kreślonych od serca.

 

Kotki Motki

Szydełkowanie / dzierganie to swego rodzaju klasyka rękodzieła. Wszak zajmowały się tym już nasze babcie, choć raczej nie zdawały sobie sprawy, że mogą nazywać się „handmaderkami”. Kto z nas nie dostał czapki robionej na drutach, może nieco gryzącej, ale jakiej ciepłej…! Wracając do teraźniejszości – dla wszystkich zafascynowanych dziewiarstwem powstał sklep o uroczej nazwie Kotki Motki. Ciepła, swojska nazwa idealnie pasuje do głębokiego fotela, w którym można się zatopić i oddać pasji dziergania. Do tego rymowana konstrukcja zapewnia, że nazwa sklepu z rękodziełem łatwiej zapada w pamięć.

 

Miłoślad

Pod tą nazwą kryje się sympatyczne, małe ceramiczne studio uwieczniające w glinie ulotne wspomnienia, a konkretnie: odciski dłoni i stóp. To nazwa, która odwołuje się do emocji i zarazem do profilu działalności: przedstawia firmę robiącą, odciskającą ślady miłości, czyli Miłoślady. Jest jednoślad, jest dwuślad, jest także wzruszający Miłoślad.

 

Wolf Circus

Nazwa dla marki rękodzielniczej o bardziej uniwersalnym wydźwięku. Tym razem, zamiast przytulnych kotków, staje przed nami drapieżny wilk. Wilczy Cyrk to nazwa marki ręcznie robionej biżuterii z Kanady. Nie można jej odmówić oryginalności poprzez zestawienie dwóch zupełnie różnych światów. Z jednej strony wilk: dzika natura w czystej postaci, zwierzę nieujarzmione, z drugiej strony: cyrk, a więc miejsce tresowanych, całkowicie ujarzmionych zwierząt grzecznie żonglujących piłeczkami. Tak kontrastowe obrazy w nazwie działają na wyobraźnię zmuszając do mimowolnej refleksji.

 

Amadoria

Stylowo brzmiąca nazwa abstrakcyjna – to słowo stworzone na potrzeby marki, niezwiązane z żądnym pojęciem istniejącym w słowniku. Czy to oznacza, że nazwa nic nie oznacza? Zdecydowanie nie – kluczową rolę odgrywa tutaj samo brzmienie nazwy. To kwintesencja nazw abstrakcyjnych: przywoływanie określonych skojarzeń (wpisujących się w charakter marki) na podstawie warstwy fonetycznej oraz podobieństwa do innych słów. Amadoria spełnia to zadanie bez zarzutów.

 

Szukasz podobnej nazwy dla swojej firmy, sklepiku z rękodziełem? Zapytaj o unikalną nazwę w agencji namingowej:

Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądanie zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Konrad Buraczewski Kreacja Copywriting, ul. Kazimierska 37D, 84-230 Rumia. Szczegóły w polityce prywatności.

 

1 komentarz

Komentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *