prosta nazwa firmy

Prosta nazwa firmy zwiększa sprzedaż. Mamy potwierdzenie w badaniach!

Jak nazwać firmę, aby dobrze radziła sobie na rynku? Naukowcy z Uniwersytetu Princeton dowodzą: łatwa do wypowiedzenia, prosta nazwa marki przekłada się na lepsze wyniki finansowe. Sprawdź jak to zbadali.

 

Siła tkwi w prostocie. Keep it simple. Często słyszymy tego typu hasła przy projektowaniu przekazu marketingowego, zaczynając od tworzenia nazwy dla marki. Na poparcie tych twierdzeń przytaczane są rozmaite argumenty, przykłady, case studies.

Prosta nazwa nie stwarza problemów w wymowie ani w zapisie.

Prosta nazwa sprzyja utrwaleniu jej w pamięci.

To dość oczywiste, ale nie jedyne zalety prostoty. Jest jeszcze jeden argument, który wszystkie pozostałe zostawia daleko w tyle. I, co istotne, jest to argument poparty wynikami badań:

Prosta nazwa firmy ma większy potencjał sprzedażowy.

 

Dowodzi tego badanie przeprowadzone przez Adama L. Altera i Daniela M. Oppenheimera z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Princeton w USA.

Naukowcy zrealizowali w sumie trzy badania, które miały przybliżyć wpływ łatwo przetwarzalnych informacji na wahania cen akcji. W jednym z badań analizowano przełożenie nazw poszczególnych spółek na ich wyniki finansowe na giełdzie. Do badania wytypowano rozmaite firmy z losowo wybranych branży, które wchodziły na Nowojorską Giełdę Papierów Wartościowych (NYSE).

Spółki zostały podzielone na dwie kategorie:

a) z prostymi nazwami

b) ze skomplikowanymi nazwami w wymowie i zapisie.

 

Wyniki finansowe analizowano w perspektywie czasowej: po 1 dniu, 1 tygodniu, 6 miesiącach oraz 1 roku obecności na giełdzie. W pierwszych dwóch przypadkach (1 dzień i 1 tydzień) zaobserwowano wyraźną korelację pomiędzy prostą nazwą, a wzrostem notowań.

Alter i Oppenheimer przytaczają przykład: zainwestowanie 1 tysiąca dolarów w akcje spółek posługujących się prostymi nazwami, po 1 dniu dało zysk o 112 dolarów większy, niż w przypadku zainwestowania tej samej kwoty w spółki o skomplikowanych nazwach. Choć z czasem, powyżej 1 tygodnia, efekt ten się zaciera, to po 1 dniu i bezpośrednio po 1 tygodniu dane przemawiają wyraźnie na korzyść prostych nazw.

Krótko mówiąc: łatwe do wypowiedzenia nazwy osiągały lepsze wyniki finansowe!

 

Według autorów badania, zaistniała sytuacja może wynikać z natury człowieka od zawsze podświadomie dążącego do prostoty, upraszczania sobie życia. Pierwszym, naturalnym wyborem są proste, zrozumiałe, łatwo przetwarzalne informacje, oznaczenia, w tym nazwy.

Wniosek? Chwytliwa nazwa firmy to prosta nazwa firmy.

 

Źródło: Adam L. Alter, Daniel M. Oppenheimer, “Predicting short-term stock fluctuations by using processing fluency”, https://www.pnas.org/content/103/24/9369

 

Szukasz prostej nazwy dla swojej firmy?

    Zapytaj o dobrą nazwę dla Twojej firmy ↴

     

    Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądanie zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Konrad Buraczewski Kreacja Copywriting, NIP: 5881995800. Szczegóły w polityce prywatności.

     

    Komentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *