nazwa sklepu internetowego

Genialna nazwa sklepu internetowego – jak ją znaleźć [123 PRZYKŁADY]

Jak nazwać sklep internetowy, aby łatwiej sprzedawać online? Sprawdź konkretne pomysły na stworzenie nazwy, która wyróżni się na tle konkurencji w sieci i zapadnie klientom w pamięć.

 

Rozpoczynasz działalność e-commerce? Dobrze się zastanów, jak nazwać sklep internetowy. Pamiętaj, że nazwa towarzyszyć będzie Tobie i Twojej ikomersowej marce przez lata. Twój sklep z nią będzie kojarzony i po niej rozpoznawany – warto wybrać nazwę mądrze. Jak to zrobić? Pięć poniższych wskazówek ułatwi Ci to zadanie.

Dobra nazwa sklepu internetowego powinna odzwierciedlać cechy dobrej marki e-commerce. Niech taka będzie Twoja nazwa:

 

Unikatowa nazwa e-sklepu

W nazwach sklepów internetowych część przedsiębiorców stawia na kierunek opisowy, rodzajowy, wybierając taką nazwę, która jednoznacznie i bezpośrednio wskazuje na profil działalności, np: Wedkarski.com, E-wedkarski.pl, Sklepwedkarski.pl

Niewątpliwą zaletą takich nazw jest czytelne powiązanie z ofertą. Twój klient znajdując stronę w wyszukiwarce od razu będzie wiedział, z czym ma do czynienia. Z drugiej strony, nazwy opisowe są bardzo do siebie podobne, często wręcz identyczne. Twój klient łatwo może pomylić jeden sklep z drugim, gdyż z jego punktu widzenia nazwy są praktycznie takie same. Nazwy opisowe są też trudne do zarejestrowania jako znak towarowy, gdyż nie mają tzw. zdolności odróżniającej – są zbyt podobne do innych.

Dlatego wybierz raczej nazwę, która wyróżni sklep na tle konkurencji. Zamiast produktu/usługi wyrażonego wprost w nazwie, sięgnij po pojęcia, skojarzenia odnoszące się do Twojej marki, do wartości, jakie przekazujesz klientowi. To tzw. nazwa skojarzeniowa. Przykład: Sezon na Leszcza, Taka Ryba, Karpiowy.

Możesz też rozważyć nazwę zupełnie abstrakcyjną, która nie odnosi się do konkretnego pojęcia. Taka nazwa ma przede wszystkim dobrze brzmieć, sama jej warstwa fonetyczna powinna generować określone skojarzenia. Przykład: Duxon Shop, Elido, Atilo.

Szukasz nazwy dla sklepu internetowego? Wyślij zapytanie

 

Uniwersalna nazwa dla e-commerce

Jeżeli rozpoczynasz sprzedaż online t-shirtów z nadrukami, istnieje prawdopodobieństwo, że w przyszłości poszerzysz ofertę o bluzy, czapki czy inne części garderoby. W takim przypadku wskazana jest nazwa uniwersalna.

Tego typu nazwa sklepu online powinna być zorientowana na przyszłość, tj. zamiast zamykać się na określoną kategorię usług czy produktów sprzedawanych dzisiaj (np. t-shirty), musi brać pod uwagę perspektywy rozwoju i modyfikację oferty w bliższej lub dalszej przyszłości.

Przykład: nazwa sklepu odzieżowego Zalando. Sklep zaczynał od sprzedaży obuwia. Dziś oferta obejmuje także odzież, akcesoria, dodatki, słowem wszystko, co związane z modą. Nazwa ze słowem „shoe”, ograniczałaby działalność sugerując odbiorcy jeden rodzaj produktu, dlatego twórcy marki postawili na nazwę Zalando. To nazwa abstrakcyjna, tj. nieodnosząca się do żadnego konkretnego pojęcia.

 

Prosta, łatwa i zrozumiała nazwa sklepu internetowego

Fundamentalną kwestią w sklepie internetowym jest łatwy i czytelny interfejs. Internauta powinien móc bez problemu odnaleźć w nim dokładnie to, czego szuka i równie sprawnie sfinalizować transakcję. Dokładnie taka sama musi być nazwa Twojego sklepu – łatwa, przejrzysta i zrozumiała znaczeniowo i fonetycznie.

Zrozumiała nazwa to taka, która komunikuje coś o sklepie, odwołuje się do profilu działalności – nie zawsze do samych produktów lub usług, jak wspomniane zostało wcześniej, a bardziej do wyróżników, wartości czy emocji, z jakimi ma być kojarzona marka. Do tego, co z punktu widzenia klienta jest najistotniejsze. Nazwa musi mówić językiem trafiającym do Twojego odbiorcy.

Przykład: Nazwy sklepu dla dzieci Mamissima, Tuliroom to nazwy emocjonalne, które generują ciepłe, pozytywne skojarzenia i sugerują asortyment dla najmłodszych, coś dla mam, wyposażenie do dziecięcych pokoików. Podobnie nazwa firmy sprzedającej rękodzieło Kotki Motki sympatycznie nawiązuje do dziergania i szydełkowania.

Przejrzysta fonetycznie nazwa sklepu internetowego jest łatwa do wypowiedzenia, nie trzeba jej powtarzać, literować w rozmowie telefonicznej. To ważne, gdyż nazwa zawsze żyje swoim życiem – Twój klient będzie ją wymawiał i zapisywał, tak, jak ją zapamiętał i tak, jak mu się wydaje, że jest poprawnie. Ułatw mu to zadanie wybierając nazwę, na której nie będzie sobie łamał języka.

Przykład: Nazwa Yeah Bunny, poprzez swoją specyficzną konstrukcję fonetyczną, może być odczytywana i zapisywana przez osoby nieznające sklepu i marki na wiele rozmaitych, mniej i bardziej poprawnych sposobów.

 
jak nazwać sklep internetowy
 

Sprawdzona nazwa sklepu online

Zanim klient zdecyduje się na zakup w sklepie, często sprawdza opinie na jego temat. Weryfikuje, czy jest to porządne, wiarygodne przesiębiorstwo. Nazwa sklepu, zanim wypłynie na głębokie wody, również powinna zostać porządnie zweryfikowana pod kątem znaczeniowym i językowym.

Sprawdź czy określenie, słowo, pojęcie, które chcesz wykorzystać w nazwie nie budzi kontrowersji, jest wolne od negatywnych skojarzeń przede wszystkim w języku polskim i angielskim. W zależności od zasięgu sklepu, warto wziąć pod uwagę również inne popularne europejskie języki.

Przykład: Nazwa sklepu dla dzieci Fartlandia. W języku polskim „fart” to szczęście, uśmiech losu, więc nazwa dobrze pasuje do działalności. Może być jednak zupełnie inaczej odbierana na Zachodzie, gdzie słowo „fart” ma dość nieprzyjemny aromat…

Sięgając po obcojęzyczny zwrot upewnij się, że jego forma jest poprawna gramatycznie. Oczywiście naming dopuszcza możliwość łączenia różnych słów ze sobą, w efekcie czego powstają zupełnie nowe, niewystępujące w słowniku twory. Niemniej jeśli wykorzystujesz istniejące pojęcie w proporcjach 1:1, to trzymaj się jego oryginalnego zapisu.

Przykład: Idiom „siódme niebo” poprawnie zapisany po angielsku to „seventh heaven” lub „7th heaven”. Tymczasem w sieci znajdziemy niejeden sklep naginający zasady gramatyki, np. w nazwie butiku Seven Heven.

 

Bezpieczna nazwa e-sklepu

Trudno wyobrazić sobie finalizację zakupów w sklepie online bez protokołu szyfrującego, zapewniającego bezpieczeństwo danych. Podobnie rzecz ma się z nazwą dla e-commerce. Ona również powinna być zweryfikowana i zabezpieczona zanim w ogóle ujrzy światło dzienne, tj. zacznie funkcjonować na rynku.

Weryfikacja to nie tylko sprawdzenie dostępności domeny, do czego wielu przedsiębiorców ogranicza swoje działania. Istotne znaczenie ma sprawdzanie bazy Krajowego Rejestru Sądowego, aby upewnić się, czy inna firma nie prowadzi już działalności (np. sklepu stacjonarnego) z taką samą nazwą w tożsamej branży. Pociągałoby to za sobą ryzyko mylenia jednego sklepu z drugim. Sprawdź również bazy Urzędu Patentowego, gdzie dowiesz się, czy dana nazwa nie została zastrzeżona jako znak towarowy. Jeśli nazwa w takim kształcie jest już zastrzeżona – lepiej odpuść i poszukaj innej bezpiecznej nazwy, dzięki czemu unikniesz ewentualnych oskarżeń o wykorzystanie renomy istniejącej już marki. Zastrzeż nazwę sklepu internetowego, aby samemu zabezpieczyć się przed nieuczciwą konkurencją. Możesz to zrobić w Urzędzie Patentowym składając wniosek online.

Przykład: Nie ruszaj Biurwy! Jeśli zamierzasz sprzedawać online artykuły biurowe i masz poczucie humoru, to wśród pomysłów na nazwę sklepu mogłaby się pojawić Biurwa. Tymczasem jest to nazwa formalnie zastrzeżona dla tego rodzaju działalności przez firmę Biuronet.

 

Jak nazwać sklep internetowy? Wyślij zapytanie

 

Potrzebujesz więcej inspiracji, jeszcze więcej pomysłów? Zobacz 123 przykładowe nazwy sklepów internetowych podzielone na 12 różnych kategorii. To nazwy, które już funkcjonują na polskim rynku – zainspiruj się nimi i stwórz własną nazwę dla sklepu.

 

1. Ciekawe nazwy sklepu internetowego z elektroniką i AGD

Cyfronika
OleOle!
Centus
Mageek
Zadowolenie
Ferguson
Cyberius
Taketronic
X-Kom
Androtin

 

2. Fajne nazwy sklepów internetowych z modą i obuwiem

Answear
Born2be
Apia
Symbiosis
Stylownia
Blue Shadow
Midamo
Bayla
Chicaca
Cavaricci
Duży Lolek

 

3. Przykładowe nazwy sklepów wielobranżowych dla domu i ogrodu

Domoteka
Czerwona Maszyna
Hobby House
Molde
PrzydaSie
Loberon
Homla
WPolu
Plantini
Deko Mięty
Mirabu
Donito

 

4. Pomysły na nazwę drogerii internetowej, które działają na rynku

Cocolita
Puder i Krem
LokiKoki
Cosibella
Aelia
Beautyk
Afandi
Stara Mydlarnia
Swederm
Zamondo
Pharmaceris
Miobel

 

5. Oryginalne nazwy sklepów internetowych sprzedających książki, muzykę i multimedia

Book Się Rodzi
SkupSzop
Aurelus
Merlin
Aviana
Trzaski
TonyMuzy
BumCykCyk
Audioteka
Fabulo

 

6. Unikalne nazwy dla internetowych sklepów sportowych (sport i rekreacja)

Desportivo
Gym Glamour
8a
Adrenaline
StrefaMocy
Fitanu
Skalnik
GymBeam
Natural Born Runners
MMAniak
Roweroza

 

7. Fajne nazwy e-sklepów motoryzacyjnych sprzedających akcesoria i części samochodowe

Autodoc
Ovoko
PanBryka
Autoskop
Czysta Bryka
OilLand
Rexbo
Ucando
Xedos
Motobuty

 

8. Chwytliwe nazwy sklepu internetowego z zabawkami i akcesoriami dla dzieci

Mamissima
Szumisie
Malulu
Tuliroom
Noski Noski
Lobli
MamaBrum
Bobonierka
MonCziCzi
Calineczka

 

9. Przykładowe nazwy sklepów internetowych typu hobby i zwierzęta

Psiedobre
Zoopers
Animalia
Ponadczasowy
Zadzior
Włóczykijki
Elfia Grota
Notopstryk
Papierniczeni
79element
Pilot720

 

10. Pomysłowe nazwy dla sklepu ekologicznego i zero waste

Biobalscy
Bio i Owo
Zakręcony Słoik
Dary Flory
Żywioł Zdrowia
Ekolud
Swojska Piwniczka
Pan Marchewka
Zioła Życia
Proste Rzeczy

 

11. Ciekawe nazwy sklepu e-commerce z gadżetami i prezentami

TakaPaka
Rebel
DystryktZero
Partygrafia
Toys4Boys
Ministerstwo Gadżetów
ŚwistakPakuje
JapierPapier
MyGiftDNA

 

12. Przykłady nazw e-sklepów spożywczych

Frisco
DoDomku
Koneserzy Smaku
Jush
Sunbuy
KupCiacho
Deliwell

 

Podsumowanie

Jak widać tworzenie nazwy marki to złożony, czasochłonny proces, który wymaga więcej niż zastanowienia–wypisania dużej ilości propozycji oraz poddania ich słowotwórczej obróbce, gruntownej weryfikacji i analizie. Nagrodą jest wyjątkowa nazwa, która budzi pozytywne skojarzenia i sprzyja budowaniu pożądanego wizerunku marki.

Pięć kroków do stworzenia idealnej nazwy sklepu internetowego:

1. Sprawdź czy nazwa w przejrzysty sposób komunikuje istotne dla sklepu treści.
2. Upewnij się, że nazwa nie jest zbyt podobna do konkurencji.
3. Bądź otwarty na zmiany: nie zamykaj się w nazwie na jeden rodzaj produktów.
4. Sprawdź czy wykorzystane pojęcie nie ma w sobie negatywnych skojarzeń.
5. Zadbaj nie tylko o wolną domenę, ale również o znak towarowy.


 

Wciąż zastanawiasz się jak nazwać sklep online? Zapytaj o nazwę wypełniając poniższy formularz.

    Zapytaj o nazwę dla firmy lepszą niż z generatora ↴

     

    Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądanie zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Konrad Buraczewski Kreacja Copywriting, NIP: 5881995800. Szczegóły w polityce prywatności.

     

    Komentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *