firma namingowa

Odyseja namingowa 2021. Jak wylądować w nowej rzeczywistości z nieziemsko dobrą nazwą firmy? [MEDIA]

Zachęcamy do lektury nowego wydania Magazynu „Online Marketing”. Piszemy w nim o tworzeniu nazwy firmy w postpandemicznych realiach.

 

Tworzenie nazwy dla marki w (post)pandemicznych realiach, gdzie coraz więcej firm przenosi działalność do internetu, może niekiedy przypominać lądowanie na nowej planecie. Towarzyszą temu rozmaite emocje, obawy, a zarazem plany i nadzieje. Nie każdy wie, czego może się spodziewać, ale analizując sytuację i klimat ostatnich miesięcy, można przygotować się do lądowania z dobrą i odporną na zawirowania nazwą.

Jaka więc powinna być nazwa marki w nowej rzeczywistości?

 

Nazwa firmy musi być uniwersalna

Znasz serwis Bookmall? Jak sama nazwa wskazuje, to sklep z książkami. A znasz Amazon? Pytanie retoryczne. Tak się składa, że Bookmall i Amazon to jedno i to samo. Precyzując: Bookmall to jeden z pomysłów rozważany przez Jeffa Bezosa do nazwania swojej firmy. Amazon bowiem zaczynał jako internetowa księgarnia. Dziś to największa platforma e-commerce handlująca wszystkim. Czy osiągnąłby taką pozycję z książką w nazwie? Tego nie wiemy, ale na pewno mocno ograniczałby działalność do sprzedaży książek.

 

Amazon to klasyczny przykład nazwy uniwersalnej, czyli otwartej, elastycznej wybiegającej w przyszłość, niezamykającej się na jeden rodzaj produktów i usług.

 

Taki kierunek tak naprawdę powinien przyświecać Ci przy wymyślaniu nazwy niezależnie od pandemii, ale w nowym warunkach nabiera szczególnego znaczenia. Sytuacja związana z koronawirusem doprowadziła do trudnej sytuacji, często do upadku wielu przedsiębiorstw i sklepów z rozmaitych branży. Z nazwą uniwersalną mogłoby to wyglądać nieco inaczej.

Zaraz, zaraz… Czy ja chcę powiedzieć, że z uniwersalną nazwą te przedsiębiorstwa, które z dnia na dzień straciły klientów, przychody, przetrwałyby, nie upadły? Oczywiście nie. Takiej magicznej mocy nie ma nawet najlepsza nazwa.

Z uniwersalną nazwą, która nie wskazuje wprost na konkretne produkty czy usługi, łatwiej i szybciej jesteś w stanie dopasować się do aktualnych realiów. Możesz poszerzyć, a nawet radyklanie zmienić ofertę bez konieczności zmiany nazwy. Produkty czy usługi, na które w sytuacji kryzysowej spada popyt – a są wpisane w twoją nazwę – mogą być „kulą u nogi” ograniczającą rozwój twojej marki.

 

Więcej w najnowszym numerze Magazynu „Online Marketing”. Magazyn dostępny jest w prenumeracie online na stronie o-m.pl.

 

1 komentarz

Komentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *