nazwa firmy finansowej

Nazwa firmy finansowej, która zarabia sama na siebie. Jak ją stworzyć? [PRZYKŁADY]

Zachęcamy do lektury nowego wydania Magazynu „Online Marketing”. Piszemy w nim o tworzeniu nazwy firmy finansowej, która ma unikalny charakter i potrafi sama na siebie zarabiać.

 

Tworzenie nazwy dla branży finansowej w obecnych realiach, gdzie coraz więcej firm przenosi działalność do internetu, może niekiedy przypominać lądowanie na nowej planecie. Towarzyszą temu rozmaite emocje, obawy, a zarazem plany i nadzieje. Nie każdy wie, czego może się spodziewać, ale analizując sytuację i klimat ostatnich miesięcy, można przygotować się do lądowania z dobrą i odporną na zawirowania nazwą.

Jaka więc powinna być dobra nazwa pośrednictwa finansowego?

 

1. Nazwa firmy musi być uniwersalna

Znasz serwis Bookmall? Jak sama nazwa wskazuje, to sklep z książkami. A znasz Amazon? Pytanie retoryczne. Tak się składa, że Bookmall i Amazon to jedno i to samo. Precyzując: Bookmall to jeden z pomysłów rozważany przez Jeffa Bezosa do nazwania swojej firmy. Amazon bowiem zaczynał jako internetowa księgarnia. Dziś to największa platforma e-commerce handlująca wszystkim. Czy osiągnąłby taką pozycję z książką w nazwie? Tego nie wiemy, ale na pewno mocno ograniczałby działalność do sprzedaży książek.

Amazon to klasyczny przykład nazwy uniwersalnej, czyli otwartej, elastycznej wybiegającej w przyszłość, niezamykającej się na jeden rodzaj produktów i usług.

 

Z uniwersalną nazwą, która nie wskazuje wprost na konkretne produkty, np. na kredyty i pożyczki, łatwiej i szybciej jesteś w stanie dopasować się do otoczenia rynkowego i aktualnych realiów. Możesz poszerzyć, a nawet radyklanie zmienić ofertę bez konieczności zmiany nazwy. Produkty czy usługi, na które w sytuacji kryzysowej spada popyt – a są wpisane w twoją nazwę – mogą być „kulą u nogi” ograniczającą rozwój twojej marki.

Przykłady nazw uniwersalnych z branży: Expander, Grant Thornton, Accenture, Notus, Xelion

 

2. Nazwa firmy kredytowej powinna sama zarabiać na siebie

Koszty, koszty, koszty. Tam gdzie się da firmy szukają i będą szukać oszczędności. Zatem rozpoczynając nową działalność powinieneś wybrać nazwę, która nie tylko pozwoli wygenerować oszczędności, a sama przyczyni się do lepszych wyników finansowych firmy. Taką będzie nazwa prosta i łatwa do zapisania i wymówienia. Tak, dobrze słyszysz: prosta nazwa firmy finansowej pozwoli zarobić firmie więcej! Dowodzi tego badanie z 2006 r. przeprowadzone przez Adama L. Altera i Daniela M. Oppenheimera z Wydziału Psychologii Uniwersytetu w Princeton w USA.

W jednym z trzech zrealizowanych przez naukowców badań analizowano przełożenie nazw poszczególnych spółek na ich wyniki finansowe na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NYSE). Spółki zostały podzielone na dwie kategorie: 1. z prostymi nazwami oraz 2. ze skomplikowanymi nazwami w zapisie i wymowie. Wyniki finansowe analizowane w perspektywie czasowej: po 1 dniu, 1 tygodniu, 6 miesiącach oraz 1 roku obecności na giełdzie.

 

W pierwszych dwóch przypadkach (1 dzień i 1 tydzień) zaobserwowano wyraźną korelację pomiędzy prostą nazwą, a wzrostem notowań. Proste i łatwe do wypowiedzenia nazwy osiągały lepsze wyniki finansowe!

Według autorów badania, zaistniała sytuacja może wynikać z natury człowieka od zawsze podświadomie dążącego do prostoty, upraszczania sobie życia. Pierwszym, naturalnym wyborem są proste, zrozumiałe, czytelne dla każdego z nas rozwiązania, oznaczenia, w tym nazwy.

 

3. Niech nazwa firmy finansowej generuje pozytywne emocje

W natłoku negatywnego przekazu dominującego w tradycyjnych i elektronicznych mediach, godnym uwagi sposobem na wyróżnienie marki, zwrócenie na siebie uwagi i w efekcie: zainteresowanie bliższym poznaniem oferty jest odwołanie się do emocji, stworzenie pozytywnego nastroju już w samej nazwie firmy.

Uśmiechnij się do swojego potencjalnego klienta, nastrój go pozytywnie, opowiedz mu historię za pośrednictwem samej nazwy. Pokaż, że z profesjonalnym doradztwem finansowym, ochroną majątku czy elastyczną ofertą kredytową klient będzie w stanie zrealizować swoje plany, sięgnąć po marzenia, w efekcie doświadczając dobrych, pozytywnych emocji.

Przykłady nazw odwołujących się do emocji w branży finansowej: Egidon, Prosperia, Pro Futuro, Wspólna Sprawa

 

4. Nazwa dla pośrednika musi być unikalna i zweryfikowana

Wymuszona przez pandemię transformacja cyfrowa – przenoszeniu biznesu do sieci dla wielu przedsiębiorców wiąże się z szeregiem pytań i wątpliwości. Czy firma pod taką nazwą gdzieś już funkcjonuje w sieci? Czy taka nazwa jest gdzieś zastrzeżona, czy mogę ją bez obaw wykorzystać?

Posługiwanie się od początku maksymalnie unikalną i bezpieczną z punktu widzenia prawnego nazwą jest istotne z dwóch powodów. Dzięki temu zyskasz pewność, że klient nie pomyli twojej nazwy z inną, taką samą lub bardzo do niej podobną i nikt nie zarzuci tobie wykorzystywania istniejącej marki, nie wspominając o zastrzeżonym znaku towarowym.

Zatem zanim zdecydujesz się na nazwę, sprawdź czy twój pomysł nie jest już wykorzystywany w branży finansowej lub zastrzeżony jako znak towarowy na terenie Polski lub innych krajów, w których zamierzasz oferować swoje usługi.

 

Bazy, które warto sprawdzić:
✅ rejestr polskich przedsiębiorstw: www.firma.egospodarka.pl/raporty-o-firmach
✅ baza Urzędu Patentowego RP: ewyszukiwarka.pue.uprp.gov.pl
✅ baza zastrzeżonych znaków towarowych na całym świecie: www.tmdn.org/tmview/welcome

 

Podsumowanie – cztery kroki do stworzenia oryginalnej nazwy doradztwa finansowego:

1. Pomyśl o nadaniu nazwie bardziej uniwersalnego charakteru.
2. Zadbaj o prostą nazwę w wymowie i zapisie.
3. Odwołaj się w nazwie do pozytywnych emocji.
4. Zweryfikuj, czy nazwa nie jest już zajęta i zastrzeżona.


 

Wciąż nie wiesz jak nazwać firmę finansową? Zapytaj o nazwę wypełniając poniższy formularz.

     

    Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądanie zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Konrad Buraczewski Kreacja Copywriting, ul. Kazimierska 37D, 84-230 Rumia. Szczegóły w polityce prywatności.

     

    1 komentarz

    Komentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.