naming cennik

Naming cennik: ile kosztuje dobra nazwa dla firmy?

Sprawdź jaki jest cennik za naming – jak wycenia się tworzenie nazwy dla firmy.

Tworzenie nazwy dla firmy to proces kreatywny wymagający odpowiedniego zaplecza merytorycznego, rozwiniętego warsztatu językowego, poznania specyfiki działalności firmy dla której szukamy nazwy, znajomości rynku na którym będzie funkcjonować, jak i konkurencji zwłaszcza pod kątem występujących w danej branży trendów nazewniczych. To proces wymagający również czasu – w końcu mówimy o nazwie, która ma służyć firmie przez całe jej życie, więc takich decyzji i wyborów nie powinno podejmować się w nadmiernym pośpiechu.

 

Summa summarum, naming firmy to proces, który kosztuje kreatywną energię i przebiega w sposób mocno zindywidualizowany dla każdego przypadku, a więc należy go adekwatnie do zaangażowanych sił i środków wycenić.

Jak to zrobić, jak ustalić cennik za nazwę? Ile kosztuje naming? Przede wszystko warto wiedzieć co dokładnie składa się i wpływa na cenę nazwy firmy. Są to trzy kluczowego elementy:

  1. specyfika, złożoność projektu
  2. zasięg nazwy
  3. ilość przedstawionych propozycji

Wyceń teraz nazwę dla Twojej firmy

 

Specyfika, złożoność projektu

Inna będzie cena nazwy dla firmy z dość jednolitej branży (np. firmy transportowej), inna dla kawiarni bądź restauracji, jeszcze inna dla nowego produktu wprowadzanego na rynek przez firmę biotechnologiczną. Dlaczego?

W pierwszym przypadku mówimy o pewnych wspólnych punktach odniesienia, tożsamych wartościach oferowanych przez firmy działające w danej branży. Choć oczywiście firmy transportowe różnią się od siebie – jedne przewożą materiały sypkie, inne: ładunki wielkogabarytowe, a jeszcze inne zajmują się głównie przeprowadzkami, to łączą je te same wartości i korzyści przekazywane klientowi. Doświadczona agencja namingowa potrafi się w nich szybko odnaleźć bez zasypywania klienta dziesiątkami pytań z briefu.

W przypadku nazwy dla gastronomii w grę wchodzi często większa kreatywność, więcej możliwości zabawy słowem opartej na serwowanym menu i preferencjach właścicieli lokalu. Nierzadko najwięcej energii kosztuje znalezienie złotego środka pomiędzy bardziej oryginalną, nietypową nazwą, która przyciąga uwagę, a zarazem taką która będzie pasowała do powagi danego miejsca, lokalu.

Wreszcie w przypadku namingu produktów specjalistycznych, innowacyjnych, nietypowych, niezbędne będzie bardzo szczegółowe zapoznanie się ze specyfiką danego produktu, poznanie jego zalet, mocnych i słabych stron i na tej podstawie opracowanie nazwy.

 

Zasięg nazwy

Dziś trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie poważnej firmy bez obecności w internecie, chociażby bez prostej strony-wizytówki lub adresu email z własną domeną internetową. Dlatego mówiąc o zasięgu mamy na myśli wolną domenę internetową do danej nazwy. Tańsza będzie nazwa dla firmy z wolną domeną regionalną (.pl, .de, .cz, co.uk itp.) niż nazwa z domeną globalną .com. Dostępność domeny, w dokładnym brzmieniu, bez żadnych dopisków, kresek ma fundamentalne znaczenie i decyduje o tym, czy dana propozycja nazwy w ogóle zostanie przedstawiona klientowi. Bez domeny nazwa w większości przypadków nie ma racji bytu.

A co z innymi domenami, gdy pl/com są zajęte? Obecnie mamy do dyspozycji, obok domen narodowych, potężny wybór domen funkcjonalnych, definiujących określoną działalność (np. .biz, .shop, .cash, .fitness, .property). W niektórych branżach, gdzie dopuszczalna jest większa dawka nieszablonowości, można pokusić się o oryginalną domenę funkcjonalną. Mimo wszystko, największą popularnością i renomą cieszą się te bardziej klasyczne rozwiązania domenowe pl/com i głównie takich adresów chcą klienci.

 

Ilość przedstawionych propozycji

Tworzenie nazwy dla firmy to proces – nie zawsze od razu da się trafić w sedno i przy pierwszym podejściu stworzyć idealną nazwą. Dlatego w namingu prace często dzieli się na tury. Nazwy trafiają do klienta seriami. Jeśli po przedstawieniu pierwszego zestawu propozycji nastąpi wybór to sprawa jest prosta – klient ma gotową nazwę. Natomiast jeśli wśród propozycji nie ma jeszcze tej jednej-jedynej nazwy, wówczas po wymianie uwag i komentarzy przygotowywana jest kolejna seria nazw. Aż do skutku, czyli wybrania nazwy.

Oczywiście klient podejmując współpracę z agencją namingową nie płaci za jedno przesłane słowo. Naming oferta DobreImieFirmy.pl obejmuje cały pakiet propozycji – każda nazwa wzbogacona jest o prezentację koncepcji pokazującą historię danej nazwy; każda nazwa jest przedstawiona z wolną domeną internetową, jak i zweryfikowana w KRS online, tj. niezajęta przez inną firmę w kraju.

 

Ponieważ tak złożonym i zróżnicowanym procesem jest naming – cennik nazw po prostu nie może być sztywno ustalony, jednakowy dla wszystkich projektów. Koszt nazwy w jednym przypadku wyniesie 1000 zł, a przy bardziej rozbudowanym zleceniu będzie to 2000 zł. Dlatego dla zapewnienia odpowiedniego poziomu usług każdy projekt powinien zostać wyceniony indywidualnie. Taka wycena ma sens.

Wystarczy kilka podstawowych informacji przekazanych agencji namingowej.

 

Zapytaj o wycenę swojej nazwy wypełniając poniższy formularz:

    Zapytaj o dobrą nazwę dla Twojej firmy ↴

     

    Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądanie zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Konrad Buraczewski Kreacja Copywriting, NIP: 5881995800. Szczegóły w polityce prywatności.

     

    Komentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *