nazwa firmy

Pięć filarów wiarygodnej i autentycznej nazwy firmy ubezpieczeniowej

Jaka nazwa dla firmy ubezpieczeniowej wzbudzi zaufanie i w ten sposób przekona do siebie odbiorcę? Trzymaj się tych pięciu zasad, a klienci docenią Twoją nazwę.

 

Nazwa firmy ubezpieczeniowej powinna być kompletna

Nazwa to swoista wizytówka firmy, pojęcie które kroczy na czele marki i robi dobre (lub złe) pierwsze wrażenie. Zaraz za nią jest firma z całą ofertą, obsługą klienta, usługami i produktami ubezpieczeniowymi. Jedno z drugim – nazwa z całą „zawartością” firmy musi należycie współgrać, powinna niejako „mówić jednym głosem”, aby tworzyć spójny wizerunek marki, nie rozczarować klienta, który pod nazwą X znajdzie coś zupełnie niepasującego mu do nazwy X.

Baza Ludzi z Mgły to knajpka położona w Wetlinie, w sercu Bieszczadów. Ma świetną nazwę pasującą do charakteru miejsca, do Bieszczadów, do połoniny otulonej mgłą, jako i samo wnętrze ma niepowtarzalny klimat, gdzie po dniu spędzonym na świeżym powietrzu gromadzą się przy stołach ludzie z mgły. Gdyby budka z kebabem w Łebie nazwana została Bazą Ludzi z Mgły – byłby to naming kompletnie oderwany od rzeczywistości, niespójny z profilem działalności. Natomiast w Wetlinie, nazwa lokalu współgra z otoczeniem, wpisuje się w klimat Bieszczadów i dlatego jest kompletna.

Podobnie powinna prezentować się nazwa agencji ubezpieczeniowej. Jeżeli Twój szyld wskazuje na kompleksową ofertę ubezpieczeniową, nie może być tak, że klient zostanie odesłany z kwitkiem, gdy będzie chciał kupić np. polisę zdrowotną.

 

Nazwa firmy niech będzie konsekwentna

Pamiętaj, że nazwa firmy jest na całe życie działalności. Jeśli wyrażasz w niej pewne wartości czy cechy ściśle związane z Twoją marką i ofertą to tym samym zobowiązujesz się do trzymania się tych wartości i cech przez resztę swojej działalności.

Wyrazistym przykładem, co mamy na myśli, może być nazwa sieci sklepów 7-Eleven. To sklepy czynne zgodnie z obietnicą zawartą w nazwie: od godziny 7 do 23. Z takimi cyframi na szyldzie zawsze muszą pracować w tych godzinach, kłóciłoby się z nazwą, gdyby otwarte były np. od 9 do 20.

[Przeczytaj więcej o cyfrach w nazwie firmy]

W przypadku nazw firm ubezpieczeniowych niejednokrotnie popełnianym błędem jest ograniczenie się w nazwie tylko do jednego rodzaju ubezpieczeń, np. komunikacyjnych lub zdrowotnych. Tymczasem w bliższej lub dalszej przyszłości, wraz z rozwojem firmy, może pojawić się okazja do poszerzenia palety usług o inne polisy. W takiej sytuacji nazwa ze słowem „auto” (ub. OC / AC) lub „med” (ub. zdrowotne) będzie „kulą u nogi” ograniczającą rozwój.

 

Dobrze gdy nazwa firmy oddziałuje na emocje

Ludzie kupują sercem, a dopiero swój wybór racjonalizują umysłem – przekonuje Klaus Fog w książce „Storytelling. Narracja w reklamie i biznesie”. „Rynek żąda produktów, które dostarczają nam unikalnych doświadczeń, odpowiadają na nasze marzenia i emocje” – twierdzi Fog.

Nazwa firmy również powinna generować określone emocje. I nie dotyczy to tylko np. nazwy agencji ślubnej, gdzie profil działalności niemal automatycznie wiąże markę z takimi emocjami, jak miłość czy wzruszenie. W rozmaitych branżach można odnaleźć i wykrzesać emocje, które wiążą się zakupem określonego produktu lub usługi. W przypadku usług ubezpieczeniowych będzie to przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa.

Nazwa nasycona ładunkiem emocjonalnym ciekawie wartościują markę i pozwala na lepsze, głębsze zidentyfikowanie się z nią. A skoro o głębinie mowa, to dobrym przykładem może być nazwa centrum nurkowego DeepBusters, czyli Pogromcy Głębiny. Nazwa kreuje wizerunek marki, wręcz społeczności wypowiadającej wojnę głębinom, a więc zapewniającej wszystko co trzeba do „ujarzmienia” głębin.

 

Nazwa firmy i produktu musi być adekwatna

Nikt nie lubi, nie chce być oszukanym przez markę, której zaufał, którą wybrał, za którą zapłacił, a która okazała się być czymś innym niż to, co widnieje na etykiecie. Niestety czasem przedsiębiorców kusi, aby na szyldzie firmy lub produktu pokazać wartości, cechy czy zalety nieadekwatne do rzeczywistego obrazu marki. Taka nazwa nie tylko nie pasuje do realiów, jak wcześniej: kebab nazwany Bazą Ludzi z Mgły. Tu chodzi o coś więcej: ponieważ czujemy się przez nią oszukani, wywołuje bardziej zdecydowane reakcje, rozczarowuje, irytuje, bulwersuje.

Jeśli w nazwie sklepu z kosmetykami odwołujemy się do natury, takich pojęć jak EKO czy BIO, to w ofercie powinny dominować produkty pochodzenia naturalnego. Jeśli nazwa pensjonatu mówi np. o zaciszu to faktycznie wypoczywając w nim powinniśmy być daleko od miejskiego zgiełku, a nie tuż przy hałaśliwej promenadzie.

Jak się to ma do nazw ubezpieczeń? Z rozwagą powinieneś dobrać nazwy poszczególnych produktów/pakietów ubezpieczeniowych. Jeżeli posługujesz się zwrotem „Gwarancja 100% zwrotu”, niech znajdzie to swoje odbicie w rzeczywistości. Uczciwie nazwana marka z adekwatną obietnicą zawartą na szyldzie zyskuje w oczach klienta.

 

Nazwa firmy nie może być przesadzona

Jeśli szukasz nazwy dla agencji ubezpieczeniowej działającej na lokalnym rynku, to pomysł w stylu Imperial Global Insurance nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Z innej branży: gdy otwierasz kameralne studio paznokcia zastanów się dobrze, zanim nazwiesz firmę Uniwersytet Piękna i Wizażu. Po prostu: wybierz nazwę adekwatną do tworzonej marki.

Oczywiście nie znaczy to absolutnie, żeby zamykać tylko na określony zasięg czy rodzaj produktów. Jak mówiliśmy wcześniej, błędem byłoby ograniczenie się w nazwie do jednego rodzaju polis. Kluczowym wyzwaniem jest znalezienie złotego środka pomiędzy nazwą niewydumaną, nieprzesadzoną, a zarazem bardziej uniwersalną nazwą firmy, która zapewni pole do dalszego rozwoju w przyszłości.

 

Zapytaj o nazwę dla Twojej marki ubezpieczeniowej w agencji namingowej:

Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądanie zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Konrad Buraczewski Kreacja Copywriting, ul. Kazimierska 37D, 84-230 Rumia. Szczegóły w polityce prywatności.

 

Komentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *