nazwa firmy transportowej

Jak nazwać firmę transportową bez przyrostka TRANS – pięć konkretnych wskazówek

Poznaj praktyczne porady specjalistów od namingu, które ułatwią Ci stworzenie oryginalnej nazwy firmy transportowej.

Konkurencja na rynku usług transportowych nigdy nie śpi. Rzesze przewoźników, pośredników i załadowców stale prześcigają się w walce o klienta podnosząc jakość oferowanych usług, obniżając ceny lub kusząc atrakcyjnymi promocjami. Wielu z nich zapomina, że jest jeszcze jeden, niezwykle istotny element przyciągający klientów od którego de facto wszystko się zaczyna. To nazwa. Dobra nazwa firmy transportowej to dobry początek biznesu. Niczym mocny silnik ryczący pod maską – pcha firmę do przodu napędzając jej klientów. Właściwie dobrana nazwa sprzedaje lepiej niż niejedna reklama, doskonale promuje ofertę firmy i trafia do wyobraźni klientów roztaczając przed nimi wizję zaspokojenia transportowych potrzeb.

 

TRANS do kasacji!

Szukając odpowiedniej nazwy dla firmy transportowej czy spedycyjnej warto poświęcić temu więcej czasu i wysiłku. Przede wszystkim: oprzyjmy się pokusie wykorzystania w nazwie wyeksploatowanego słowa TRANS. Takich nazw na rynku jest już zdecydowanie zbyt wiele! Efekt: praktycznie żadna z nich nie wyróżnia się z szarego tłumu. Oczywiście, może wyróżnić się atrakcyjną ofertą czy wyjątkowo niskimi cenami, ale pamiętajmy, że to wszystko stoi już ZA nazwą! W pierwszej kolejności klient zetknie się z nazwą – z samą nazwą! I często to ona zdecyduje, czy w ogóle zainteresuje się ofertą, cenami, czyli tym, co kryje się tuż za nią.

Nie komplikujmy sobie (i klientowi) życia – ułatwmy mu zadanie już przy tym pierwszym kontakcie z firmą! Przedstawmy mu się oryginalną, transportową nazwą, która sama aż kusi i zachęca do interakcji!

 

Nazwa firmy transportowej musi być taka, jak Twoja działalność:

szybka

Czyli krótka, łatwa do wypowiedzenia i przeliterowania. Pamiętaj, że zarówno Ty, jak i Twoi klienci będą ją codziennie wielokrotnie wypowiadali, zapisywali, odmieniali przez przypadki. Maksymalnie uprość klientom to zadanie tworząc prostą, w miarę krótką nazwę. Konkretnie – jak krótką? Ranking największych światowych przedsiębiorstw 2015 stworzony przez firmę doradczą PwC otwierają głównie firmy, których nazwy nie przekraczają 10 znaków. A więc 3-4 sylaby w nazwie firmy transportowej będą w zupełności wystarczające.

 

sprzedażowa

Widząc na ulicy TIR-a od razu wiesz z czym masz do czynienia. To nie wypad rodzinny za miasto ani szkolna wycieczka, tylko samochód załadowany towarem w drodze do celu. Podobnie klarowna powinna być Twoja nazwa transportowa – jasno komunikująca charakter oferowanych usług. Ale uwaga, jak wspomnieliśmy wyżej: nie idź na łatwiznę dołączając do nazwy na początku lub na końcu słowo TRANS. Użyj bardziej oryginalnych odwołań, symboli lub skojarzeń, które w ciekawszy sposób przedstawią transportowy profil Twojej firmy.

 

mocna i dynamiczna

Wioząc ciężki ładunek na naczepie ciężarówki, pod maską musi kryć się odpowiednia moc. Podobnie jest z nazwą firmy transportowej – nijaka, zmontowana na szybko z pierwszych lepszych słów (np. imienia, nazwiska i nieszczęsnego słowa TRANS) może zwyczajnie nie sprawdzić się na trasie. Zamiast imienia powiedz w nazwie o kluczowych korzyściach, jakie Twoja firma zapewni odbiorcom. Niech potencjalny klient, kierownik działu zaopatrzenia i logistyki po przeczytaniu nazwy poczuje, że jego oczekiwania i potrzeby zostaną w stu procentach zrealizowane!

Jeśli Twoja firma będzie oferować także transport międzynarodowy, zwróć uwagę na brzmienie, dźwięczność i łatwość w wymowie w innych, europejskich językach. W tym także kryje się moc dobrej nazwy! Unikaj łamańców językowych, aby nie powtórzyć słynnej sceny z Grzegorzem Brzęczyszczykiewiczem z filmu „Jak rozpętałem drugą wojnę światową”.

 

Przykład uniwersalnej nazwy firmy transportowej: MEGAKRAFT

Nazwa wywodząca się z języka niemieckiego będąca połączeniem obszernej wiedzy i doświadczenia (symbolizowanych przez słowo MEGA) oraz mocy/siły (KRAFT). MEGAKRAFT to nasycona pozytywną mocą nazwa dla solidnej jakości usług transportowych.

 

po przeglądzie

Awaria na trasie to dodatkowe koszty i ryzyko niedostarczenia towaru na czas. Aby tego uniknąć dbasz o odpowiedni stan techniczny pojazdów, nie zapominasz o przeglądzie przed wyruszeniem w trasę. Nie inaczej jest z dobrą nazwą firmy transportowej – ona również musi zostać wzięta pod właściwą lupę zanim ujrzy światło dzienne. Nazwa powinna zostać zweryfikowana m.in. w bazach Urzędu Patentowego. Dzięki temu zyskasz pewność, że nie jest zarejestrowana przez żaden inny podmiot, ani nie wchodzi w konflikt z innymi transportowymi nazwami.

 

…lub zaprojektowana przez fachowców

Na wszystkim nie musisz się znać. Jeśli nie masz pomysłu lub czasu na tworzenie nazwy firmy, powierz to zadanie odpowiednim specjalistom od namingu. Zapytaj jak nazwać markę transportową:

 

    Zapytaj o dobrą nazwę dla Twojej firmy ↴

     

    Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądanie zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Konrad Buraczewski Kreacja Copywriting, NIP: 5881995800. Szczegóły w polityce prywatności.

     

    1 komentarz

    1. Dobra nazwa firmy, to z pewnością element, który może pomóc jej wyróżnić się na rynku, dlatego warto zatroszczyć się o to, aby była skuteczna. Wystarczy trochę pogłówkować. Jak pokazuje powyższy artykuł – da się!:)

    Komentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *