Zastanawiasz się jak nazwać firmę sprzątającą, ale masz w głowie mętlik i bałagan? Poznaj konkretne wskazówki, które uporządkują wiedzę na temat tworzenia dobrej nazwy.
Choć w branży usług sprzątających widać postępującą automatyzację, chociażby w postaci robotów odkurzających, to póki co nic nie zastąpi konkretnego, porządnego pracownika, który uzbrojony w odpowiednie środki czystości dotrze do każdego zakurzonego zakamarka.
Nic nie zastąpi również człowieka, gdy w grę wchodzi wymyślenie dobrej nazwy dla firmy sprzątającej. A taka nazwa ma kolosalne znaczenie dla powodzenia działalności! Czemu? Ponieważ jest znakiem rozpoznawczym firmy, pierwszym elementem z którym styka się potencjalny klient zainteresowany usługami sprzątającymi.
Dlatego nazwa musi zostać starannie przemyślana zanim trafi na szyld czy wizytówkę. Niech błyszczy tak jak Twoja firma i oferowane przez Ciebie usługi! Taka powinna być nazwa firmy sprzątającej:
Robiąca dobre wrażenie
Pierwsze wrażenie jest niezmiernie istotne – dobrze wiedzą o tym właściciele i pracownicy firm sprzątających. Otwierasz drzwi do biura i od razu rzuca Ci się w oczy nienaganna czystość, zadbany hol, światło wpadające przez świeżo umyte okna. Oczywiście liczą się również pozostałe detale i mniej widoczne dla oczu miejsca, ale nie ulega wątpliwości, że dobre pierwsze wrażenie ma szczególne znaczenie i przekłada się na pozytywną ocenę całości.
Podobnie jest z nazwą firmy sprzątającej. Słyszysz dobrą nazwę i od razu czujesz bijący z niej blask jakości i solidności. Wiesz, że masz do czynienia z fachową ekipą, która zna się na rzeczy i posprząta każde pomieszczenie na błysk. Dobre pierwsze wrażenie można osiągnąć poprzez odpowiednią treść zakodowaną w nazwie, wykorzystanie właściwych skojarzeń, symboli, jak i przyjemną dla ucha dźwięczność. Istotne znaczenie ma również unikatowy charakter nazwy, który potrafi wyróżnić ją na tle innych nazw branży sprzątającej.
Klarownie jasna
Z nazwy firmy sprzątającej powinien bić jasny i konkretny przekaz. Ta firma zajmuje się sprzątaniem. I robi to dobrze, sprawnie, profesjonalnie. Jak to zrobić? Tu zapewne może zrodzić się pokusa sięgnięcia po angielskie słówko „clean”. Tymczasem firm wykorzystujących właśnie takie rozwiązanie w różnych konfiguracjach słownych jest na polskim rynku całe mnóstwo. Stąd też warto zastanowić się nad bardziej oryginalnym (ale wciąż jasnym, klarownym) wyrazem sprzątania.
Jak pokazać w nazwie profil działalności nie używając słowa „clean”? Można to zrobić za pomocą pojęć, skojarzeń i symboli związanych ze sprzątaniem i czystością. Kryształ jest symbolem przejrzystości, kolor biały jest utożsamiany z czystością. Z bardziej przyziemnych odniesień można wykorzystać i wciągnąć w ciekawą grę słowną np. miotłę lub inne atrybuty marki.
Przejrzyście prosta do wymówienia
Nazwa firmy – choć widoczna na wizytówce, w mailu czy w adresie strony internetowej – przede wszystkim funkcjonuje w wymowie. Każdego dnia będzie wielokrotnie wymieniana i powtarzana przez pracowników, klientów – tych obecnych i przyszłych. Co to oznacza w praktyce?
Nazwa firmy sprzątającej powinna być prosta do wymówienia i zapamiętania. Maksymalnie czysta w swoim brzmieniu, tj. pozbawiona szeleszczących, brzęczących, utrudniających wymowę głosek. Unikajmy w niej językowych łamańców, które czasem mogą wydawać się oryginalne i pomysłowe, ale dla odbiorcy będą dosłownie nie do przełknięcia. Dotyczy to zarówno nazw polskich jak i obcojęzycznych.
Starannie sprawdzona
Firma zawierająca umowę z ekipą sprzątającą musi zawsze sprawdzić, czy może na nią liczyć, czy wszystko będzie dopięte na ostatni guzik i niczego nie trzeba będzie po niej poprawiać. Nie inaczej jest z nazwą dla firmy sprzątającej. Musimy zweryfikować dostępność danej nazwy, sprawdzić czy inna firma z tożsamej branży nie posługuje się taką nazwą, czy nie zastrzegła jej w Urzędzie Patentowym. Nie ma sensu powielać schematów i wykorzystywać istniejące nazwy. Lepiej pozytywnie wyróżnić się z tłumu, aby w ten sposób budować od początku własną, niezależną markę sprzątającą.
Nie masz pomysłu na dobrą nazwę? Brakuje Ci czasu, bo zajmujesz się sprzątaniem? Zapytaj o nazwę dla siebie w agencji namingowej: