uniwersalna nazwa firmy

Uniwersalna nazwa firmy, która nakręca networking

Uniwersalna nazwa marki może mieć istotne znaczenie w nawiązywaniu dobrych relacji biznesowych. To jedno słowo, które potrafi zainicjować rzeczowy kontakt. Zobacz jak stworzyć uniwersalną nazwę.

Nazwa to znak rozpoznawczy firmy, jej nieodłączny atrybut, od którego rozpoczyna się interakcja z marką. Ma to szczególne znaczenie podczas konferencji, targów czy innych wydarzeń o charakterze networkingowym, gdzie budujemy sieć kontaktów biznesowych i poznajemy wiele osób, które w przyszłości mogą stać się naszymi klientami, kontrahentami.

 

Uniwersalna nazwa przełamuje pierwsze lody

Podczas takich wydarzeń zazwyczaj wymieniamy nazwę firmy od razu po przedstawieniu się imieniem i nazwiskiem. Dobra, ciekawa, ponadczasowa nazwa marki może być początkiem dobrej rozmowy, punktem zaczepnym, od którego rozpocznie się relacja. Przekonują się o tym na każdym kroku przedstawiciele agencji marketingowej More Bananas z Krakowa.

„Na większości spotkań biznesowych nazwa naszej agencji reklamowej to jeden z pierwszych tematów, które podejmuje zainteresowany ofertą klient. Jest to doskonały moment, by „przełamać pierwsze lody”, pokazać ludzką twarz firmy i opowiedzieć, że to ludzie właśnie stoją za pomysłem całej strategii marketingowej” – przyznaje Karolina Kumor, social media manager More Bananas.

Jak widać, dobra nazwa potrafi nie tylko budować świadomość istnienia danej firmy, ale ma bardzo praktyczny wymiar – może zainicjować ciekawą rozmowę, ciekawą relację biznesową.

I na tym siła nazwy w networkingu się nie kończy!

 

Uniwersalne nazwy firm zapadają w pamięć

„Podczas wydarzenia poznajemy i rozmawiamy z wieloma ludźmi, kilkunastoma, czasem kilkudziesięcioma osobami, spośród których każdy reprezentuje jakąś firmę. Jesteśmy więc „zasypywani” nazwami i tylko te oryginalne nazwy będą w stanie utrwalić się w pamięci. Działa to również w drugą stronę. Gdy dowiem się, że np. na wydarzeniu będzie przedstawiciel firmy o ciekawej, nietypowej nazwie to aż korci mnie, żeby poznać tę osobę, zapytać skąd się wzięła ta nazwa” – przekonuje Filip Kulikowski, specjalista od networkingu i sprzedaży B2B.

Mamy więc kolejną ważną zaletę: nazwa marki, która niesie za sobą ciekawą, uniwersalną treść, „wygrywa” na polu networkingowym, działa na wyobraźnię i utrwala się w pamięci rozmówcy. Nazwisko trudno zapamiętać, fajną nazwę – zdecydowanie prościej.

 

Jak odpowiednio wykorzystać nazwę w networkingu?

W nawiązywaniu relacji podczas wydarzeń networkingowych istotne znaczenie na odpowiednio wyważone podejście. Filip Kulikowski podczas swoich szkoleń i prelekcji radzi, aby nie od razu „sprzedawać”, nie od razu wychodzić z ofertą – mogłoby to zrazić rozmówcę. Jednocześnie nie przyszliśmy na targi czy inny event branżowy rozmawiać o pogodzie. I tu z pomocą przychodzi nam ponadczasowa nazwa firmy – nawiązując do niej podczas spotkania subtelnie nakierowujemy rozmowę na biznesowe tory.

„Dlatego jeżeli nazwa firmy jest ciekawa, zabawna, intrygująca to jak najbardziej powinniśmy ją wykorzystywać w działaniach networkingowych. Warto ją wciągnąć w elevator pitch, czyli w krótką, treściwą autoprezentację wykorzystywaną w rozmowie z uczestnikami wydarzenia. Elevator pitch ma przede wszystkim zaintrygować i zaciekawić naszego rozmówcę. I bezdyskusyjnie jednym ze sposobów na zainteresowanie jest właśnie nazwa firmy. Dobra nazwa wzbudza emocje i kotwiczy, łatwo zapada w pamięć” – dodaje Filip Kulikowski.

 

Pamiętaj o uniwersalnej nazwie firmy, mów o niej i eksponuj ją w zgrabny sposób podczas każdego wydarzenia.

 

    Zapytaj o dobrą nazwę dla Twojej firmy ↴

     

    Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądanie zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Konrad Buraczewski Kreacja Copywriting, NIP: 5881995800. Szczegóły w polityce prywatności.

     

    Komentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *