nazwa firmy fotowoltaicznej

Słoneczna nazwa firmy fotowoltaicznej. Proxima Centauri vs. Solmar [PRZYKŁADY]

Jak nazwać firmę fotowoltaiczną, aby zabłysnąć na rynku? Znajdź odpowiedź w gwiazdach! Sprawdź też pięć inspirujących przykładów z polskiego rynku.

 

Jak nazwałbyś swoją firmę działającą w branży odnawialnych źródeł energii: Proxima Centauri czy CCDM J14396-6050C?

Międzynarodowa Unia Astronomiczna nadaje nazwy nowo odkrytym gwiazdom, planetom i innym ciałom niebieskim. W większości przypadków gwiazdy dostają raczej mało pasjonujące i niezrozumiałe dla przeciętnego Kowalskiego nazwy, np. CCDM J14396-6050C lub HD 172167. Te cyfry ułatwiają dokładne zlokalizowanie na niebie i skatalogowanie danego obiektu. Unikalne nazwy własne, jak np. Proxima Centauri, zarezerwowane są dla bardziej znanych oraz większych, widocznych gołym okiem ciał niebieskich.

CCDM J14396-6050C to nazwa stworzona przez astronomów dla astronomów.

Proxima Centauri to unikalna nazwa stworzona dla reszty świata.

 

Co gwiazdy mają wspólnego z oryginalną nazwą firmy fotowoltaicznej?

Chcesz zawrzeć w nazwie firmy swoje personalia, branżę lub lokalizację, jak ma to miejsce w przypadku CCDM J14396-6050C? W ten sposób powstanie kawiarnia Parkowa (lokalizacja), firma Solmar (branża OZE + personalia), firma transportowa Lubtrans (lokalizacja + branża). Nazwy mało oryginalne, trudne do odróżnienia, nawiązujące swoim charakterem do numerycznych nazw gwiazd. Jedne z wielu podobnych obiektów na ziemskim rynku.

Wolisz już na początku działalności wyróżnić się nazwą marki z tłumu? Zamiast swojego imienia (Mar), lokalizacji (Park) czy nazwanej wprost branży (Trans) stwórz bardziej unikalną nazwę firmy.

 

Jak to zrobić w nazwie firmy z branży OZE?

  • Nawiąż do rdzenia działalności, do odnawialnych źródeł energii za pomocą błyskotliwego symbolu lub pomysłowego skojarzenia, które ciekawie zadziała na wyobraźnię.
  • Przedstaw w nazwie najważniejszą, kluczową korzyść oferowaną klientom – nie same usługi (montaż paneli słonecznych), tylko to, co dzięki nim można zyskać (konkretne oszczędności).
  • Odwołaj się do pozytywnych emocji np. związanych z transformacją ekologiczną, jakie wiążą się bezpośrednio z Twoją ofertą.

 

Przykłady? Proszę bardzo! Zobacz ciekawe nazwy firm fotowoltaicznych, które wyróżniają się na polskim rynku:

1. SunWise

W branży OZE wiele firm wykorzystuje słońce na swoim szyldzie w angielskiej (sun) lub łacińskiej (sol) postaci. Chcesz również nawiązać do słońca, a zarazem wyróżnić się z tłumu? Wciągnij je w grę słów – tak jak robi to firma SunWise. To nazwa bazująca na angielskim „sunrise” (zachód słońca – piękne zjawisko, ale często eksponowane w rozmaitych nazwach), gdzie zamiana jednej literki tworzy zupełnie nową jakość. Zarazem komunikuje coś więcej niż samo słońce – mądre, przemyślane rozwiązania, mądrą energię ze słońca.

 

2. Ozeus

Nazwa o charakterze skojarzeniowo-symbolicznym. Z jednej strony zawiera w sobie klarowne nawiązanie do profilu działalności poprzez akronim OZE. Druga część nazwy wznosi ją na nowy, wyższy, chciałoby się rzec: olimpijski poziom. Wszystko za sprawą odwołania do Zeusa, najwyższego boga w mitologii greckiej. Zeus był bogiem zjawisk atmosferycznych, władał niebem rozjaśniając je lub pokrywając chmurami, stąd też jego atrybutem był piorun. Taka symbolika ciekawie pasuje do firmy oferującej energię „czerpaną” z nieba.

 

3. Zerowat

Sugestywna nazwa wysuwająca na pierwszy plan ekonomiczne korzyści stojące za przejściem na nowe źródła ciepła. Mówi o ilości energii generowanej przez ogniwa fotowoltaiczne umożliwiające ograniczenie do minimum / do zera poboru energii z sieci. Nazwa na swój sposób wyznacza misję towarzyszącą firmie: dopasowanie odpowiedniej ilość paneli, aby pokryć zapotrzebowanie gospodarstwa domowego i faktycznie ograniczyć do zera zużycie energii na standardowym liczniku.

 

4. Wolna Energia

Wolność i niezależność to ponadczasowe wartości, które nigdy nie tracą na znaczeniu. Przenosząc je na branżę energetyczną otrzymujemy jasny i klarowny przekaz: wolna, niezależna od zewnętrznych dostawców energia z odnawialnych źródeł, np. z pomp ciepła. To uniwersalna opowieść o energii i wolności, która czytelnie nawiązuje do branży, a zarazem ciekawie działa na wyobraźnię.

 

5. Sunvival

W nazwie firmy z branży OZE zawsze jest miejsce dla słońca jako podstawowego i niezwykle wyrazistego źródła energii. W efekcie obserwujemy spore „nasłonecznienie” podobnych nazw na rynku. Dla stworzenia bardziej unikalnej nazwy warto wciągnąć słońce w grę słów, wykorzystać je jako część większej całości. Tak robi marka Sunvival, łącząc słońce z survivalem. Wskazuje w ten sposób na instalacje fotowoltaiczne, które sprawdzą się, dostarczą energię nawet w trudnych (survivalowych) warunkach.

 

Wzbogać swoją nazwę o identyfikację wizualną

Nazwa to jednak nie wszystko, aby dobrze zaprezentować się na starcie. Dopiero w odpowiednim graficznym opakowaniu, czyli z wyrazistą identyfikacją wizualną, nazwa marki OZE będzie w stanie zabłysnąć pełną mocą i wzniesie markę na wyższy pułap. Jak to osiągnąć? Podpowiada Natalia Waśko, graphic designer projektująca identyfikację wizualną na NataliaWasko.pl:

 

Natalia Waśko: „Na identyfikację wizualną składa się wiele elementów, przede wszystkim logo, które jest podstawą, ale także kolorystyka, krój pisma, projekt opakowań, bannery reklamowe, ulotki, oferty, wizytówki, a nawet wygląd pomieszczeń we firmie, czy ubiór pracowników. Dobra identyfikacja wpływa na to jak postrzegana jest firma, na jej rozpoznawalność, dlatego jest niezwykle ważna. Ponadto logo i inne projekty decydują o tym, czy klient zapamięta nasze przedsiębiorstwo lub produkt.
 
Logo powinno obrazować wartości i filozofię firmy. Gdyby traktować przedsiębiorstwo jako człowieka – logo jest jego twarzą. Warto zatem zadbać o dobre wrażenie. Profesjonalny, przemyślany projekt stworzony przez grafika, czy agencję odzwierciedli „duszę” firmy w postaci znaku graficznego, a także spójnej identyfikacji wizualnej.”

 

Wniosek? Stwórz nazwę firmy OZE wraz z identyfikacją wizualną, jakiej jeszcze nie ma na rynku – jedyną w swoim rodzaju, Twoją własną Proximę Centauri.

 

PS. Wciąż zastanawiasz się jak nazwać firmę fotowoltaiczną? Wyślij wiadomość:

     

    Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądanie zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Konrad Buraczewski Kreacja Copywriting, ul. Kazimierska 37D, 84-230 Rumia. Szczegóły w polityce prywatności.

     

    Komentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.