Jak nazwać firmę fotowoltaiczną, aby zabłysnąć na rynku? Znajdź odpowiedź w gwiazdach! Sprawdź też pięć inspirujących przykładów z polskiego rynku.
Jak nazwałbyś swoją firmę działającą w branży odnawialnych źródeł energii: Proxima Centauri czy CCDM J14396-6050C?
Międzynarodowa Unia Astronomiczna nadaje nazwy nowo odkrytym gwiazdom, planetom i innym ciałom niebieskim. W większości przypadków gwiazdy dostają raczej mało pasjonujące i niezrozumiałe dla przeciętnego Kowalskiego nazwy, np. CCDM J14396-6050C lub HD 172167. Te cyfry ułatwiają dokładne zlokalizowanie na niebie i skatalogowanie danego obiektu. Unikalne nazwy własne, jak np. Proxima Centauri, zarezerwowane są dla bardziej znanych oraz większych, widocznych gołym okiem ciał niebieskich.
CCDM J14396-6050C to nazwa stworzona przez astronomów dla astronomów.
Proxima Centauri to unikalna nazwa stworzona dla reszty świata.
Co gwiazdy mają wspólnego z oryginalną nazwą firmy fotowoltaicznej?
Chcesz zawrzeć w nazwie firmy swoje personalia, branżę lub lokalizację, jak ma to miejsce w przypadku CCDM J14396-6050C? W ten sposób powstanie kawiarnia Parkowa (lokalizacja), firma Solmar (branża OZE + personalia), firma transportowa Lubtrans (lokalizacja + branża). Nazwy mało oryginalne, trudne do odróżnienia, nawiązujące swoim charakterem do numerycznych nazw gwiazd. Jedne z wielu podobnych obiektów na ziemskim rynku.
Wolisz już na początku działalności wyróżnić się nazwą marki z tłumu? Zamiast swojego imienia (Mar), lokalizacji (Park) czy nazwanej wprost branży (Trans) stwórz bardziej unikalną nazwę firmy.
Jak to zrobić w nazwie firmy z branży OZE?
- Nawiąż do rdzenia działalności, do odnawialnych źródeł energii za pomocą błyskotliwego symbolu lub pomysłowego skojarzenia, które ciekawie zadziała na wyobraźnię.
- Przedstaw w nazwie najważniejszą, kluczową korzyść oferowaną klientom – nie same usługi (montaż paneli słonecznych), tylko to, co dzięki nim można zyskać (konkretne oszczędności).
- Odwołaj się do pozytywnych emocji np. związanych z transformacją ekologiczną, jakie wiążą się bezpośrednio z Twoją ofertą.
Przykłady? Proszę bardzo! Zobacz ciekawe nazwy firm fotowoltaicznych, które wyróżniają się na polskim rynku:
1. SunWise
W branży OZE wiele firm wykorzystuje słońce na swoim szyldzie w angielskiej (sun) lub łacińskiej (sol) postaci. Chcesz również nawiązać do słońca, a zarazem wyróżnić się z tłumu? Wciągnij je w grę słów – tak jak robi to firma SunWise. To nazwa bazująca na angielskim „sunrise” (zachód słońca – piękne zjawisko, ale często eksponowane w rozmaitych nazwach), gdzie zamiana jednej literki tworzy zupełnie nową jakość. Zarazem komunikuje coś więcej niż samo słońce – mądre, przemyślane rozwiązania, mądrą energię ze słońca.
2. Ozeus
Nazwa o charakterze skojarzeniowo-symbolicznym. Z jednej strony zawiera w sobie klarowne nawiązanie do profilu działalności poprzez akronim OZE. Druga część nazwy wznosi ją na nowy, wyższy, chciałoby się rzec: olimpijski poziom. Wszystko za sprawą odwołania do Zeusa, najwyższego boga w mitologii greckiej. Zeus był bogiem zjawisk atmosferycznych, władał niebem rozjaśniając je lub pokrywając chmurami, stąd też jego atrybutem był piorun. Taka symbolika ciekawie pasuje do firmy oferującej energię „czerpaną” z nieba.
3. Zerowat
Sugestywna nazwa wysuwająca na pierwszy plan ekonomiczne korzyści stojące za przejściem na nowe źródła ciepła. Mówi o ilości energii generowanej przez ogniwa fotowoltaiczne umożliwiające ograniczenie do minimum / do zera poboru energii z sieci. Nazwa na swój sposób wyznacza misję towarzyszącą firmie: dopasowanie odpowiedniej ilość paneli, aby pokryć zapotrzebowanie gospodarstwa domowego i faktycznie ograniczyć do zera zużycie energii na standardowym liczniku.
4. Wolna Energia
Wolność i niezależność to ponadczasowe wartości, które nigdy nie tracą na znaczeniu. Przenosząc je na branżę energetyczną otrzymujemy jasny i klarowny przekaz: wolna, niezależna od zewnętrznych dostawców energia z odnawialnych źródeł, np. z pomp ciepła. To uniwersalna opowieść o energii i wolności, która czytelnie nawiązuje do branży, a zarazem ciekawie działa na wyobraźnię.
5. Sunvival
W nazwie firmy z branży OZE zawsze jest miejsce dla słońca jako podstawowego i niezwykle wyrazistego źródła energii. W efekcie obserwujemy spore „nasłonecznienie” podobnych nazw na rynku. Dla stworzenia bardziej unikalnej nazwy warto wciągnąć słońce w grę słów, wykorzystać je jako część większej całości. Tak robi marka Sunvival, łącząc słońce z survivalem. Wskazuje w ten sposób na instalacje fotowoltaiczne, które sprawdzą się, dostarczą energię nawet w trudnych (survivalowych) warunkach.
Wzbogać swoją nazwę o identyfikację wizualną
Nazwa to jednak nie wszystko, aby dobrze zaprezentować się na starcie. Dopiero w odpowiednim graficznym opakowaniu, czyli z wyrazistą identyfikacją wizualną, nazwa marki OZE będzie w stanie zabłysnąć pełną mocą i wzniesie markę na wyższy pułap. Jak to osiągnąć? Podpowiada Natalia Waśko, graphic designer projektująca identyfikację wizualną na NataliaWasko.pl:
Natalia Waśko: „Na identyfikację wizualną składa się wiele elementów, przede wszystkim logo, które jest podstawą, ale także kolorystyka, krój pisma, projekt opakowań, bannery reklamowe, ulotki, oferty, wizytówki, a nawet wygląd pomieszczeń we firmie, czy ubiór pracowników. Dobra identyfikacja wpływa na to jak postrzegana jest firma, na jej rozpoznawalność, dlatego jest niezwykle ważna. Ponadto logo i inne projekty decydują o tym, czy klient zapamięta nasze przedsiębiorstwo lub produkt.
Logo powinno obrazować wartości i filozofię firmy. Gdyby traktować przedsiębiorstwo jako człowieka – logo jest jego twarzą. Warto zatem zadbać o dobre wrażenie. Profesjonalny, przemyślany projekt stworzony przez grafika, czy agencję odzwierciedli „duszę” firmy w postaci znaku graficznego, a także spójnej identyfikacji wizualnej.”
Wniosek? Stwórz nazwę firmy OZE wraz z identyfikacją wizualną, jakiej jeszcze nie ma na rynku – jedyną w swoim rodzaju, Twoją własną Proximę Centauri.
PS. Wciąż zastanawiasz się jak nazwać firmę fotowoltaiczną? Wyślij wiadomość: