nieziemski naming firmy

Nieziemski naming firmy. Proxima Centauri, CCDM J14396-6050C i kawiarnia Parkowa

Jak nazwać firmę i stworzyć logo, aby zabłysnąć na rynku? Odpowiedź wyczytasz w gwiazdach!

Jak nazwałbyś swoją firmę: Proxima Centauri czy CCDM J14396-6050C?

Międzynarodowa Unia Astronomiczna nadaje nazwy nowo odkrytym gwiazdom, planetom i innym ciałom niebieskim. W większości przypadków gwiazdy dostają raczej mało pasjonujące i niezrozumiałe dla przeciętnego Kowalskiego nazwy, np. CCDM J14396-6050C lub HD 172167. Te cyfry ułatwiają dokładne zlokalizowanie na niebie i skatalogowanie danego obiektu. Unikalne nazwy własne, jak np. Proxima Centauri, zarezerwowane są dla bardziej znanych oraz większych, widocznych gołym okiem ciał niebieskich.

CCDM J14396-6050C to nazwa stworzona przez astronomów dla astronomów.

Proxima Centauri to unikalna nazwa stworzona dla reszty świata.

 

Co gwiazdy mają wspólnego z namingiem firmy?

Chcesz zawrzeć w nazwie firmy swoje personalia, branżę lub lokalizację, jak ma to miejsce w przypadku CCDM J14396-6050C? W ten sposób powstanie kawiarnia Parkowa (lokalizacja), firma budowlana Marbud (personalia + branża), firma transportowa Lubtrans (lokalizacja + branża). Nazwy mało oryginalne, trudne do odróżnienia, nawiązujące swoim charakterem do numerycznych nazw gwiazd. Jedne z wielu podobnych obiektów na ziemskim rynku.

Wolisz już na początku działalności wyróżnić się nazwą marki z tłumu? Zamiast swojego imienia (Mar), lokalizacji (Park) czy nazwanej wprost branży (Trans) stwórz bardziej unikalną nazwę firmy. Jak to zrobić?

  • Nawiąż do rdzenia działalności za pomocą błyskotliwego symbolu lub pomysłowego skojarzenia, które ciekawie zadziała na wyobraźnię.
  • Przedstaw w nazwie najważniejszą, kluczową korzyść oferowaną klientom – nie same usługi, tylko to, co dzięki nim można zyskać.
  • Odwołaj się do pozytywnych emocji, jakie wiążą się bezpośrednio z Twoją ofertą.

Nazwa to jednak nie wszystko, aby dobrze zaprezentować się na starcie. Dopiero w odpowiednim graficznym opakowaniu, czyli z wyrazistą identyfikacją wizualną, nazwa będzie w stanie zabłysnąć pełną mocą i wzniesie markę na wyższy pułap. Jak to osiągnąć? Podpowiada Natalia Waśko, graphic designer projektująca identyfikację wizualną na www.NataliaWasko.pl:

 

Natalia Waśko: „Na identyfikację wizualną składa się wiele elementów, przede wszystkim logo, które jest podstawą, ale także kolorystyka, krój pisma, projekt opakowań, bannery reklamowe, ulotki, oferty, wizytówki, a nawet wygląd pomieszczeń we firmie, czy ubiór pracowników. Dobra identyfikacja wpływa na to jak postrzegana jest firma, na jej rozpoznawalność, dlatego jest niezwykle ważna. Ponadto logo i inne projekty decydują o tym, czy klient zapamięta nasze przedsiębiorstwo lub produkt.
 
Logo powinno obrazować wartości i filozofię firmy. Gdyby traktować przedsiębiorstwo jako człowieka – logo jest jego twarzą. Warto zatem zadbać o dobre wrażenie. Profesjonalny, przemyślany projekt stworzony przez grafika, czy agencję odzwierciedli „duszę” firmy w postaci znaku graficznego, a także spójnej identyfikacji wizualnej.”

 

Wniosek? Stwórz nazwę wraz z identyfikacją wizualną, jakiej jeszcze nie ma na rynku – jedyną w swoim rodzaju, Twoją własną Proximę Centauri.

 

Komentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *