Zastanawiasz się jak nazwać firmę sprzątającą, ale masz w głowie mętlik i bałagan? Poznaj konkretne wskazówki, które uporządkują wiedzę na temat tworzenia unikalnej nazwy.
Choć w branży usług sprzątających widać postępującą automatyzację, chociażby w postaci robotów odkurzających, to póki co nic nie zastąpi konkretnego, porządnego pracownika, który uzbrojony w odpowiednie środki czystości dotrze do każdego zakurzonego zakamarka.
Nic nie zastąpi również człowieka, gdy w grę wchodzi wymyślenie dobrej nazwy dla firmy czyszczącej. A taka nazwa ma kolosalne znaczenie dla powodzenia działalności! Czemu? Ponieważ jest znakiem rozpoznawczym firmy, pierwszym elementem z którym styka się potencjalny klient zainteresowany usługami sprzątającymi i czyszczącymi.
Dlatego nazwa musi zostać starannie przemyślana zanim trafi na szyld czy wizytówkę. Niech błyszczy tak jak Twoja firma i oferowane przez Ciebie usługi!
Taka powinna być nazwa firmy sprzątającej:
Robiąca dobre wrażenie
Pierwsze wrażenie jest niezmiernie istotne – dobrze wiedzą o tym właściciele i pracownicy firm sprzątających. Otwierasz drzwi do biura i od razu rzuca Ci się w oczy nienaganna czystość, zadbany hol, światło wpadające przez świeżo umyte okna. Oczywiście liczą się również pozostałe detale i mniej widoczne dla oczu miejsca, ale nie ulega wątpliwości, że dobre pierwsze wrażenie ma szczególne znaczenie i przekłada się na pozytywną ocenę całości.
Podobnie jest z nazwą firmy czyszczącej. Słyszysz dobrą nazwę i od razu czujesz bijący z niej blask jakości i solidności. Wiesz, że masz do czynienia z fachową ekipą, która zna się na rzeczy i posprząta każde pomieszczenie na błysk. Dobre pierwsze wrażenie można osiągnąć poprzez odpowiednią treść zakodowaną w nazwie, wykorzystanie właściwych skojarzeń, symboli, jak i przyjemną dla ucha dźwięczność. Istotne znaczenie ma również unikatowy charakter nazwy, który potrafi wyróżnić ją na tle innych nazw branży sprzątającej.
Klarownie jasna
Z nazwy firmy sprzątającej powinien bić jasny i konkretny przekaz. Ta firma zajmuje się sprzątaniem. I robi to dobrze, sprawnie, profesjonalnie. Jak to zrobić? Tu zapewne może zrodzić się pokusa sięgnięcia po angielskie słówko „clean”. Tymczasem firm wykorzystujących właśnie takie rozwiązanie w różnych konfiguracjach słownych jest na polskim rynku całe mnóstwo. Stąd też warto zastanowić się nad bardziej oryginalnym (ale wciąż jasnym, klarownym) wyrazem czyszczenia.
Jak pokazać w nazwie profil działalności nie używając słowa „clean”? Można to zrobić za pomocą pojęć, skojarzeń i symboli związanych ze sprzątaniem i czystością. Kryształ jest symbolem przejrzystości, kolor biały jest utożsamiany z czystością. Z bardziej przyziemnych odniesień można wykorzystać i wciągnąć w ciekawą grę słowną np. miotłę lub inne atrybuty marki. Możesz również nie nazywać usług wprost, tylko pokazać w nazwie efekt – wrażenie, jakie chciałbyś zrobić na kliencie. Dobrym pomysłem będzie także nawiązanie do wartości promowanych przez markę (np. staranności, dokładności) oraz korzyści przekazywanych klientowi.
Przejrzyście prosta do wymówienia
Nazwa firmy – choć widoczna na wizytówce, w mailu czy w adresie strony internetowej – przede wszystkim funkcjonuje w wymowie. Każdego dnia będzie wielokrotnie wymieniana i powtarzana przez pracowników, klientów – tych obecnych i przyszłych. Co to oznacza w praktyce?
Nazwa firmy sprzątającej powinna być prosta do wymówienia i zapamiętania, nieskazitelna fonetycznie. Lepiej prezentuje się nazwa maksymalnie czysta w swoim brzmieniu, tj. pozbawiona szeleszczących, brzęczących, utrudniających wymowę głosek. Unikajmy w niej językowych łamańców, które czasem mogą wydawać się oryginalne i pomysłowe, ale dla odbiorcy będą dosłownie nie do przełknięcia. Dotyczy to zarówno nazw polskich jak i obcojęzycznych.
Starannie sprawdzona
Firma zawierająca umowę z ekipą sprzątającą musi zawsze sprawdzić, czy może na nią liczyć, czy wszystko będzie dopięte na ostatni guzik i niczego nie trzeba będzie po niej poprawiać. Nie inaczej jest z nazwą dla firmy sprzątającej. Musimy zweryfikować dostępność danej nazwy w rejestrze przedsiębiorstw, sprawdzić czy inna firma z tożsamej branży nie posługuje się taką nazwą, czy nie zastrzegła jej w Urzędzie Patentowym. Nie ma sensu powielać schematów i wykorzystywać istniejące nazwy. Lepiej pozytywnie wyróżnić się z tłumu, aby w ten sposób budować od początku własną, niezależną markę sprzątającą.
Jak nazwać firmę czyszczącą? Dobry przykład: PEDANTERIA
Pedanteria w klarowny, a zarazem nieszablonowy sposób nawiązuje do istoty działalności i robi to bez użycia słowa „clean”. Nie nazywa usług wprost, tylko przedstawia wartości definiujące markę. Pedanteria to dokładność, sumienność, punktualność – pojęcia idealnie wpisujące się w wizerunek firmy sprzątającej.
Karolina Pawęzowska-Czerwik, Pedanteria: Inspiracją do stworzenia nazwy było moje życiowe motto, które mówi „Jeśli masz coś zrobić, zrób to najlepiej jak potrafisz albo nie rób wcale”. Odzwierciedla ono główna zasadę, którą kierujemy się podczas przyjmowania zleceń od klientów. Zawsze staramy się wykonać pracę w taki sposób, aby nikt nie miał wątpliwości, że nazwa naszej firmy sprzątającej to nie tylko marketing. O tym, czy udaje nam się wywiązać z naszych założeń może świadczyć ocena i opinie Klientów publikowane w internecie.
Nie masz pomysłu na dobrą nazwę? Brakuje Ci czasu, bo zajmujesz się sprzątaniem? Wyślij wiadomość i sprawdź jak nazwać firmę sprzątającą: