Sprawdź jaka jest cena za naming – jak wycenia się tworzenie nazwy dla firmy.
Tworzenie nazwy dla firmy to proces kreatywny wymagający odpowiedniego zaplecza merytorycznego, rozwiniętego warsztatu językowego, poznania specyfiki działalności firmy dla której szukamy nazwy, znajomości rynku na którym będzie funkcjonować, jak i konkurencji zwłaszcza pod kątem występujących w danej branży trendów nazewniczych.
Naming proces wymagający również czasu – w końcu mówimy o nazwie, która ma służyć firmie przez całe jej życie, więc takich decyzji i wyborów nie powinno podejmować się w nadmiernym pośpiechu.
Summa summarum, naming firmy to proces, który kosztuje kreatywną energię i przebiega w sposób mocno zindywidualizowany dla każdego przypadku, a więc należy go adekwatnie do zaangażowanych sił i środków wycenić.
Jak to zrobić, jak ustalić cennik za nazwę? Ile kosztuje naming? Przede wszystko warto wiedzieć co dokładnie składa się i wpływa na cenę nazwy firmy. Są to trzy kluczowego elementy:
- specyfika, złożoność projektu
- zasięg nazwy
- ilość przedstawionych propozycji
Wyceń teraz nazwę dla Twojej firmy
Specyfika, złożoność projektu a koszt namingu
Inna będzie cena nazwy dla firmy z dość jednolitej branży (np. firmy transportowej), inna dla kawiarni bądź restauracji, jeszcze inna dla nowego produktu wprowadzanego na rynek przez firmę biotechnologiczną. Dlaczego?
W pierwszym przypadku mówimy o pewnych wspólnych punktach odniesienia, tożsamych wartościach oferowanych przez firmy działające w danej branży. Choć oczywiście firmy transportowe różnią się od siebie, to łączą je te same wartości i korzyści przekazywane klientowi. Doświadczona agencja namingowa potrafi się w nich szybko odnaleźć bez zasypywania klienta dziesiątkami pytań z briefu.
W przypadku nazwy dla gastronomii w grę wchodzi często większa kreatywność, więcej możliwości zabawy słowem opartej na serwowanym menu i preferencjach właścicieli lokalu. Najwięcej energii kosztuje znalezienie złotego środka pomiędzy bardziej nietypową nazwą, a taką, która będzie pasowała do charakteru danego miejsca.
Wreszcie w przypadku namingu produktów specjalistycznych, innowacyjnych, nietypowych, niezbędne będzie szczegółowe zapoznanie się ze specyfikacją techniczną danego produktu, a także większy zakres weryfikacji prezentowanych nazw.
Zasięg nazwy w cenniku namingu
Dziś trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie poważnej firmy bez obecności w internecie, chociażby bez prostej strony-wizytówki lub adresu email z własną domeną internetową. Dlatego mówiąc o zasięgu, mamy na myśli wolną domenę internetową do danej nazwy. Tańsza będzie nazwa dla firmy z wolną domeną regionalną (.pl, .de, .cz, co.uk itp.) niż nazwa z domeną globalną .com. Dostępność domeny, w dokładnym brzmieniu, bez żadnych dopisków, kresek ma fundamentalne znaczenie i decyduje o tym, czy dana propozycja nazwy w ogóle zostanie przedstawiona klientowi. Bez domeny nazwa w większości przypadków nie ma racji bytu.
A co z innymi domenami, gdy pl/com są zajęte? Obecnie mamy do dyspozycji, obok domen narodowych, duży wybór domen funkcjonalnych, definiujących określoną działalność (np. .biz, .shop, .cash, .fitness, .property). Mimo wszystko, największą popularnością i renomą cieszą się bardziej klasyczne rozwiązania, tj. domeny pl/com i głównie takich adresów chcą klienci.
Ilość przedstawionych propozycji a stawka za naming
Tworzenie nazwy dla firmy to proces – nie zawsze od razu da się trafić w sedno i przy pierwszym podejściu stworzyć idealną nazwą. Dlatego w namingu prace projektowe często dzieli się na tury. Nazwy trafiają do klienta seriami. Jeśli po przedstawieniu pierwszego zestawu propozycji nastąpi wybór to sprawa jest prosta – klient ma gotową nazwę. Natomiast jeśli wśród propozycji nie ma jeszcze tej jednej-jedynej nazwy, wówczas po wymianie uwag i komentarzy przygotowywana jest kolejna seria nazw. Aż do skutku, czyli wybrania nazwy.
Oczywiście klient podejmując współpracę z agencją namingową nie płaci za jedno przesłane słowo. Naming oferta DobreImieFirmy.pl obejmuje całe pakiety propozycji. Każda nazwa wzbogacona jest o prezentację koncepcji pokazującą historię danej nazwy; każda nazwa jest przedstawiona z wolną domeną internetową, jak i zweryfikowana w rejestrze firm, tj. niezajęta przez inną firmę w kraju.
Cena za tworzenie nazwy firmy: podsumowanie
Ponieważ tak złożonym i zróżnicowanym procesem jest naming – cennik nazw po prostu nie może być sztywno ustalony, jednakowy dla wszystkich projektów. Koszt nazwy w jednym przypadku wyniesie 1000 zł brutto, a przy bardziej rozbudowanym zleceniu będzie to 2000 zł brutto.
Dlatego dla zapewnienia odpowiedniego poziomu usług każdy projekt powinien zostać wyceniony indywidualnie. Taka wycena ma sens.
Do rzeczowej wyceny nazw, wystarczy kilka podstawowych informacji przekazanych agencji namingowej: profil firmy, zasięg działalności, zakres weryfikacji.
Zapytaj o cenę namingu wypełniając poniższy formularz: