nazwa biura nieruchomości

Jaka nazwa biura nieruchomości – krótka czy długa?

Jak nazwać biuro nieruchomości, aby nowe słowo mieściło się w granicach akceptowalnej długości? Z dopiskiem czy bez? Oto konkretny metraż namingu na przykładzie nazwy agencji nieruchomości.

 

Gdyby ten tekst miał rozstrzygać kwestię jaka nazwa jest lepsza: dłuższa czy krótsza – to już teraz moglibyśmy kończyć artykuł i otwierać szampana ogłaszając werdykt: „Krótsza górą”. Istnieje jednak kilka problemów, a raczej wyzwań, które nie pozwalają tak powierzchownie spojrzeć na temat odpowiedniego rozmiaru nazwy dla firmy.

Oto kilka kluczowych zagadnień, które warto rozważyć zastanawiając się nad właściwą długością (a raczej krótkością) nazwy. Dla lepszego zobrazowania problemu, weźmiemy pod lupę nazwę biura nieruchomości, choć prawidłowości te z powodzeniem można przełożyć na szereg innych branż.

 

Nazwa agencji nieruchomości na języku

Wymowa jest kluczowa. Dobra nazwa firmy zajmującej się sprzedażą nieruchomości powinna być skonstruowana tak, aby nie sprawiała problemów w zapisie, a zwłaszcza w wymowie. Musi być prosta, dźwięczna, bez językowych „Brzęczyszczykiewiczów”. To ważny element z punktu widzenia klienta, jak i samej firmy.

Klient chciałby interesującą go nazwę łatwo i szybko przeczytać, zrozumieć, rozszyfrować, a nie łamać sobie na niej język i zastanawiać się jak ją odczytać.

Także sama firma, jej pracownicy, agenci nieruchomości raczej nie chcą ciągle przepraszać za trudną nazwę. Czy to nieustannie literując ją w rozmowie telefonicznej, czy nawet – niczym pewna skandynawsko brzmiąca firma ubezpieczeniowa – przeznaczać grube pieniądze na kampanię reklamową tłumaczącą, jak w ogóle odczytywać nazwę! Zobacz tę reklamę:


 

Krótka nazwa biura nieruchomości nie za wszelką cenę

Do czego zmierzam: nazwa krótka jest akceptowalna, dopóki spełnia powyższe kryterium dźwięczności, bezproblemowego zapisu, prostej wymowy. A to niestety nie zawsze idzie w parze. W pogoni za maksymalnie krótką nazwą z maksymalnie krótką domeną niektórzy wszczepiają swoim nazwom wirusa karłowatości. Na siłę próbując zmieścić się w czterech-pięciu znakach tworzą pokraczne nazewnicze twory. W efekcie obserwujemy na rynku nieruchomości firmy ochrzczone tajemniczymi, nic nie mówiącymi skrótami czy po prostu nazwiskami założycieli.

Prawda jest taka, że jednym z kluczowych kryteriów decydujących dziś o powodzeniu, czy w ogóle rozważaniu danej nazwy jest domena internetowa 1:1, czyli w pełni pokrywająca się ze stworzoną nazwą. Jak podsumowała to Alexandra Watkins w książce „Hello, My Name Is Awesome”: dużo fajnych nazw poległo, bo nie miało wolnej domeny i odwrotnie – dużo miernych nazw weszło na rynek, bo tylko taka domena była dostępna.

 

Wydłużenie nazwy firmy w domenie

Skoro tak naprawdę o domenę chodzi, to możemy rozważyć wydłużenie samego adresu internetowego, np. dodając do nazwy raptem jedno słowo. Niech będzie to pojęcie opisujące, charakteryzujące działalność.

Do nazwy biura nieruchomości mogą pasować, w zależności oczywiście od wykorzystanego języka, następujące słowa: dom, nieruchomości, estates, development, house.

Dzięki takiemu zabiegowi firma zyska w oczach internauty, potencjalnego klienta, który znajdzie ją w sieci: sam adres www przybliży mu profil działalności, nawiązując do kupna/sprzedaży domów. Firma zyska również w „oczach” wyszukiwarki: strona będzie łatwiejsza do zindeksowania i odnalezienia w gąszczu innych.

Zamiast opisowego elementu można dodać w domenie coś bardziej uniwersalnego, kreatywnego, odwołującego się do emocji. Czasem warto już w samej domenie zainspirować do działania łącząc nazwę z call-to-action: CzasNaNAZWA, ZamieszkajzNAZWA itp.. Można również sięgnąć po dające większe pole do popisu krótkie, anglojęzyczne CTA (naturalnie w połączeniu z anglojęzyczną nazwą): Go, Live, Get itp.

 

Nie wiesz jak nazwać biuro nieruchomości? Zapytaj o nazwę w agencji namingowej:

    Zapytaj o dobrą nazwę dla Twojej firmy ↴

     

    Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądanie zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Konrad Buraczewski Kreacja Copywriting, NIP: 5881995800. Szczegóły w polityce prywatności.

     

    Komentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *