Jakie zmiany mogą czekać nazwy Uncle Ben’s oraz Aunt Jemima w związku z rebrandingiem? Dzielimy się prognozą na łamach portalu Nowy Marketing.
Marka Uncle Ben’s chce zmienić identyfikację wizualną oraz samą nazwę ze względu na „utrwalanie stereotypów rasowych”. To znany w naszym kraju, jak i na całym świecie producent ryżów oraz sosów. Podobny los ma spotkać, mniej popularną w Polsce, markę Aunt Jemima produkującą od 130 lat syropy, ciasta, wyroby śniadaniowe.
Skąd wzięła się nazwa Uncle Ben’s?
Nazwa pochodzi od czarnoskórego farmera z Teksasu, zwanego Wujkiem Benem, który słynął z uprawy wysokiej jakości ryżu. Określenie „wujek” ma jednak drugie dno. W czasach niewolnictwa właśnie w ten sposób, per „ciotka” (aunt) i „wujek” (uncle), biali farmerzy z południowych stanów USA nazywali czarnoskórych służących w starszym wieku. Wszystko po to, aby nie zwracać się do niech per „pani” i „pan”. Stąd tak radykalna decyzja koncernu o przebudowie wizerunku.
W związku ze zmianą nazwy Uncle Ben’s, możemy brać pod uwagę trzy kierunki przebudowy marki. Jednym z nich będzie definitywne usunięcie słowa „aunt” oraz „uncle” lub zamiana ich na „Mrs Jemima” lub „Mr Ben’s”. Zamiana ta będzie wyrazem podkreślającym równość i odcinającym się od negatywnych skojarzeń z obecnymi słowami.
Więcej w artykule na łamach portalu Nowy Marketing.