Dumasz jak nazwać gabinet stomatologiczny? Czy w tej branży da się stworzyć coś lepszego, niż nazwa z dodatkiem DENT? Zobacz sześć oryginalnych pomysłów, które wgniatają w fotel dentystyczny.
Pierwszy pomysł, jaki przychodzi Ci na myśl szukając nazwy gabinetu dentystycznego? Dowolne słowo z przyrostkiem DENT. Drugi pomysł, który dotyczy zwłaszcza mniejszych miejscowości i poszczególnych dzielnic: Dentysta + nazwa miasta.
Gdy pójdziesz jedną z tych ścieżek Twoja nazwa prawdopodobnie wtopi się w jednolity tłum podobnych do siebie, często wręcz takich samych nazw. Z tym wiąże się istotne zagrożenie. Jeśli liczysz, że nowy klient trafi do Twojej kliniki po zapamiętanej nazwie (którą np. zobaczył na billboardzie lub usłyszał od koleżanki z pracy), to istnieje ryzyko, że po wpisaniu nazwy w wyszukiwarce może trafić do zupełnie innego gabinetu z taką samą lub bardzo podobną nazwą!
Wniosek? Przez złą nazwę możesz stracić klientów! Mówiąc „złą” mamy na myśli mało wyszukaną, podobną do innych nazwę gabinetu stomatologicznego.
Schematy warto przełamywać lub chociaż nagiąć je, poprawić, zmodyfikować, aby stworzyć odpowiednio unikalną nazwę.
Jak nazwać klinikę dentystyczną? Oto sześć wyrazistych przykładów z branży, które błyszczą niczym śnieżnobiałe zęby.
Dent Worry
Nie ulega wątpliwości, że wizyta u dentysty nie zawsze należy do przyjemnych. O ile nie jest to wizyta profilaktyczna, typu przegląd lub higienizacja, często pacjenta przywodzi do gabinetu ból. „Nie martw się, będzie dobrze!” – słyszymy na „dzień dobry” w nazwie gabinetu stomatologicznego Dent Worry. Nazwa dodaje otuchy i wsparcia pacjentom. I choć zawiera przyrostek „dent”, to został on zgrabnie wkomponowany w całą nazwę.
Ochota Na Uśmiech
Piękny uśmiech to prawdopodobnie najbardziej widoczny i wymowny wyraz zdrowej jamy ustnej. Ci, którzy mają zdrowe zęby, chętniej i częściej się uśmiechają. Każdy ma ochotę na uśmiech – chciałoby się rzecz widząc tę nazwę kliniki stomatologicznej z warszawskiej dzielnicy Ochota. W konkretnym otoczeniu i kontekście Ochota nabiera głębszego znaczenia. Ale jak daleko tej nazwie do klasycznego schematu w stylu „Dentysta Warszawa / Dentysta Gdańsk”.
Rock Your Smile
Piękny uśmiech jest nie tylko wyrazem zdrowych zębów, ale jednocześnie odgrywa istotne znaczenie w relacjach społecznych. Ułatwia kontakt, pozwala wyrazić emocje, zacieśnić więzi. Nic dziwnego, że uśmiech zagościł w nazwie centrum ortodontycznego z Warszawy. Rock Your Smile, czyli w dosłownym tłumaczeniu: Wstrząśnij / Olśnij swoim uśmiechem. Nazwa koncentruje uwagę odbiorcy na korzyści stojącej za wizytą w gabinecie, jaką będzie zachwycenie innych swoim uśmiechem.
Mokotooth
Jeszcze jedna nazwa kliniki osadzona w stołecznych realiach. Ciekawa gra słów, tym razem wyraźnie wskazuje na dzielnicę Mokotów, w którą wtopiony (lub trzymając się terminologii branżowej: zaimplementowany) został ang. ząb. Minusem tej nazwy jest ograniczenie do jednej dzielnicy Warszawy. W przypadku ekspansji marki i otwarcia gabinetu np. w Piasecznie – nazwa zostałaby pozbawiona kontekstu. Ale na Mokotowie sprawdza się idealnie.
Ziombki
Marka adresowana do dzieci powinna dostosować komunikację do młodszych odbiorców. Dotyczy to również samej nazwy gabinetu stomatologii dziecięcej. Tak przedstawia swój profil działalności poznański gabinet Ziombki. Rozkładając nazwę na czynniki pierwsze wyraźnie słyszymy tu ząbki oraz ziomki. Tym samym Ziombki, to ziomki od zębów. Nazwa kreuje wizerunek przyjaznego miejsca stworzonego specjalnie dla dzieci i ich ząbków.
All Dente
Al dente to sposób przyrządzania makaronu – stan, w którym nie jest już surowy, a zarazem nie jest jeszcze zbyt miękki. Nieco z przymrużeniem oka to kulinarne pojęcie trafiło do nazwy gabinetu dentystycznego z Torunia. Nazwa zawiera w sobie stosowne uzasadnienie, adekwatny dla działalności przekaz. All (ang. wszystko) wskazuje na szeroki zakres usług w obszarze stomatologii rodzinnej.
Jeszcze nie wiesz jak nazwać klinikę stomatologii? Receptą może być nazwa z agencji namingowej: