Otwierasz działalność remontową? Sprawdź rzeczowe wskazówki, które pomogą Ci stworzyć oryginalną nazwę dla firmy budowlanej.
Zastanawiasz się jak nazwać firmę budowlaną? Jeśli masz w głowie pomysły ze słowem BUD to pozwól, że najpierw pokażemy Ci pewne liczby. 38 tysięcy. Dokładnie tyle firm działających na polskim rynku nosi nazwę z przyrostkiem BUD (stan na czerwiec 2016, dane z wyszukiwarki CEIDG). 38 tysięcy. Całkiem sporo, prawda? To tyle, co cała populacja Malborka lub Sanoka.
Namingowy spis powszechny
Zatem wyobraźmy sobie, że wszyscy mieszkańcy Malborka lub Sanoka nazywają się Kowalscy. Wszyscy bez wyjątku. I duzi i mali, dorośli i dzieci. Może i różnią się imionami, ale nazwisko w każdym malborskim i sanockim domu, na każdych drzwiach figuruje jedno i to samo: Kowalski. Mar-Kowalski, Dan-Kowalski, Zbig-Kowalski itd. Ciężko kogokolwiek zapamiętać, ciężko w ogóle kogokolwiek zauważyć w jednolitym tłumie.
Dokładnie taką samą sytuacje mamy w morzu nazw firm budowlanych z przyrostkiem BUD. Większość jest do siebie na tyle podobna, że praktycznie żadna nazwa nie zwraca na siebie uwagi, nie wyróżnia się z szeregu. Nie mówi nic, poza tym, że jest z branży budowlanej.
A gdyby tak do Malborka lub Sanoka pełnego Kowalskich wprowadził się pan Unikatowski. Albo pan Kreatywicki? Od razu, już samym nazwiskiem zwróci na siebie uwagę. Przedstawi się i wszyscy natychmiast będą wiedzieli, o kim mowa. Tuż po przedstawieniu się naturalnie przybliży innym także to, co reprezentuje swoją osobą, swoją ofertą. Może warto zrobić tak z własną budowlaną marką…?
Zbudujemy dom bez BUD
Co by nie mówić o XXX-BUDach: to nazwa, która od razu wiąże firmę z branżą. Jej przejrzystość i zrozumiałość nie podlega najmniejszej dyskusji. Ale czy na pewno jest to konieczne?
Gdyby liczące się marki obuwnicze przyjęły analogiczne rozwiązanie i stosowałyby przyrostek SHOE / BUT, to dziś mielibyśmy Reebuta, AdidaSchuh, TimberShoe i inne podobne nazewnicze potworki. Po co to?
Wczujmy się w rolę klienta: jeśli ktoś szuka firmy budowlanej (googlując lub w bardziej tradycyjny sposób), aby zlecić ekipie np. remont łazienki, to przyrostek BUD nie ma dla niego żadnego znaczenia. Abstrahując już od tego, że może zwyczajnie pomylić mu się jeden BUD z drugim: klient tak naprawdę szuka idealnej wizji łazienki z wymarzonymi kaflami i wolno opadającą deską; klient szuka fachowców, profesjonalistów, ludzi znających się na rzeczy, którzy mu zrealizują tą piękną wizję w sensowym terminie, a jednocześnie w dobrej cenie. O tym spróbujmy powiedzieć w nazwie dla firmy remontowej! A nie tylko proste, tak zwyczajne i obojętne BUD BUD BUD.
Fundament pod nazwy firm budowlanych
Czas na nazewnicze konkrety. Oto starannie wybrane trzy składniki solidnej zaprawy, dzięki którym dowiesz się jak nazwać firmę budowlaną.
- unikatowość: niezmiernie istotny element nazwy pozwalający wyróżnić ją na tle innych w branży. Nie ulega wątpliwości, że już samo nieużycie przyrostka BUD będzie istotnym wyróżnikiem. Może być nim również sam materiał, którym się posłużymy, a więc: język wykorzystany w nazwie, czy np. specyficzne połączenia wyrazowe. Można zastanowić się nad zupełnie nowym, abstrakcyjnym słowem, który stworzy nową budowlaną jakość; można wykorzystać istniejące słowo dodając do niego coś od siebie.
- prosta wymowa: Pamiętaj, że nazwa firmy (remontowej i nie tylko) funkcjonuje przede wszystkim w wymowie. Każdego dnia będzie ona czytana, wymawiana, odmieniana przez przypadki w dziesiątkach, setkach mniej i bardziej oficjalnych rozmów, pytań, poleceń, rekomendacji. Przykłady? Proszę bardzo: „Kto ci robił łazienkę? XXX.” „XXX, w czym mogę pomóc?” „Generalnym wykonawcą tej prestiżowej inwestycji jest XXX” itd. Mając to na uwadze należy zapewnić nazwie odpowiednie brzmienie, dźwięczność – bez jakichkolwiek zakłóceń i szelestów, które utrudniałyby proste, intuicyjne wypowiedzenie nazwy na głos.
- sprzedażowy charakter: Zastanów się, jak klienci wyrażają się o Twojej firmie, jakie cechy, wartości wymieniają na pierwszym miejscu. Pomyśl o konkretnych, wymiernych korzyściach, jakie Twoja firma oferuje klientowi. Pomyśl o tych dobrych, pozytywnych emocjach, jakie zapewnia firma realizując poszczególne zlecenia – niezależnie czy będzie to wznoszenie nowego domu czy tylko naprawa irytującej od dawna usterki. Efektem każdej z tych prac (naturalnie dobrze wykonanej) będą emocje Twoich zleceniodawców, które będą oddziaływać na innych – także za pośrednictwem samej nazwy firmy.
Spróbuj zawrzeć opisane składniki, konkrety i korzyści w swojej nowej nazwie.
Nie masz pomysłu lub czasu na szukanie nazwy dla firmy remontowo-budowlanej? Skorzystaj ze wsparcia specjalistów od namingu. Wypełnij poniższy formularz i zamów nazwę dla siebie:
jak szukałem dla swojej firmy jakiejś fajnej nazwy to właśnie każdy mi proponował bud coś tam. od razu stanowczo wyraziłem sprzeciw, bo bud jest wszędzie i to jest już nudne, naprawdę. szukałem trochę w internecie i trafiłem na dobry artykuł. polecam wam, jeśli też szukacie nazwy dla firmy budowlanej.
Myślę, że wybierając nazwę dla firmy warto postawić na oryginalność. Według mnie to jest połowa sukcesu.Nie ważne, czy to firma budowlana, czy jakaś inna. Oryginalność to podstawa. Pozdrawiam serdecznie. Emil
Zdecydowanie się zgadzam z autorem artykułu. Ileż można patrzeć na XXXBUD albo XXXEX albo JanuszPol. Ani to estetyczne, ani ciekawe, sprawia, że wszystkie firmy zlewają się w całość. Zgadzam się również z tym, że ciężko jest znaleźć taką nazwę dla firmy budowlanej, żeby jednocześnie kojarzyła się z tym co robi i była kreatywna, albo przynajmniej nie powielała schematów.