nazwa warsztatu samochodowego

Nazwa warsztatu samochodowego z którą wyjedziesz na prostą [PRZYKŁADY]

Jak nazwać warsztat samochodowy lub firmę detailingową? Zainspiruj się i zajrzyj pod maskę sześciu oryginalnie nazwanych polskich firm. Takie nazwy podkręcają obroty u mechaników!

 

W nazwach auto-warsztatów przyjął się dość utarty schemat. Zazwyczaj nazwa powstaje z połączenia kilku wybranych słów: auto / car / serwis / mechanika + imię / pseudonim / nazwisko. Wybierz dowolne z powyższych słów, dodaj swoje imię lub nazwisko i masz nazwę podobną do tysięcy innych warsztatów funkcjonujących na polskim rynku.

Oczywiście nie tędy droga. Dobry serwis oferujący porządnej jakości usługi zasługuje na dobrą i unikalną nazwę. A dobra to m.in. taka nazwa, która wyróżnia się na tle konkurencji, w pozytywny sposób zwraca na siebie uwagę, zadziała na wyobraźnię kierowcy. Na przykład mówiąc do klienta prostym językiem korzyści.

 

Korzyści na warsztacie

Język korzyści to od lat niezmienny klucz do serca (i portfela) klienta. Wczucie się w jego sytuację, zrozumienie jego potrzeb, oczekiwań, pragnień i wyjście im na przeciw pokazując dokładnie to, co klient zyska decydując się na twoją usługę.

Warto przemówić językiem korzyści do klienta już przy pierwszym kontakcie z marką w ramach nazwy firmy detailingowej.

Językiem tym przemawia głośno i wyraźnie nazwa warsztatu To Się Wyklepie. Z marketingowego punktu widzenia to nazwa jasno obiecująca korzyść, czyli „wyklepanie” defektu.

 

To Się Wyklepie – weźmy na przegląd nazwę tej firmy samochodowej:

✅ Nawiązuje do profilu działalności w czytelny i przejrzysty sposób. Nie trzeba jej tłumaczyć odbiorcy, dodawać objaśniających dopisków.

✅ Nawiązanie jest zrozumiałe, a jednocześnie niebanalne. Wyróżnia się na tle konkurencji posługującej się schematycznymi nazwami auto / centrum + nazwisko.

✅ Wskazuje na korzyść: pokazuje klientowi dokładnie to, co zyska w warsztacie samochodowym, zwłaszcza po większej, poważnej stłuczce.

✅ Działa na wyobraźnię, ma obrazowy charakter. Generuje w świadomości odbiorcy obraz naprawionego – „wyklepanego” samochodu.

✅ Ma dość swobodny charakter, co pasuje do specyfiki serwisów samochodowych, które przecież nie są „ą-ę”. Analogiczne rozwiązanie przy kancelarii adwokackiej „To się obroni” byłoby niedopuszczalne.

 

Zapytaliśmy właściciela warsztatu, dlaczego zdecydował się właśnie na taką nazwę.

Błażej Neumann, To Się Wyklepie: Pomysł na nazwę warsztatu samochodowego długo rozwijał się w mojej głowie. Podsunęła mi go narzeczona przekonując, że świetnie oddaje istotę tego, czym zajmuję się na co dzień. Przez lata pracowałem w renomowanym warsztacie, który miał w nazwie przeciętnego Kowalskiego – wiem, że to dość oklepane i nudne. Nie chciałem iść tą drogą, dlatego zdecydowaliśmy się na nazwę „To Się Wyklepie”. To był dobry wybór! Wielu klientów, którzy do mnie piszą lub przyjeżdżają mówi, że trafili tu ze względu na nazwę, która przykuła ich uwagę. Wielu moich przedstawicieli handlowych czy znajomych, którzy pracują w branży twierdzi, że nazwa jest jedną z lepszych, jakie znają i od razu zapada w pamięć.

 

Zobacz inne przykłady nazw auto-serwisów, które pomogą Ci fajnie nazwać warsztat:

 

Evolucar

Nawa dla mechanika łączącą w sobie merytoryczne odniesienie z bardziej uniwersalnym przekazem. Car wyraźnie nawiązuje do istoty działalności: auto-warsztatu. Natomiast pierwsza część nazwy mówi o ewolucji, a więc rozwoju, odmianie auta. Evolucar kreuje wizerunek innowacyjnej firmy, która obrazowo ujmując: zmienia samochody na lepsze, bardziej funkcjonalne, w pełni sprawne i bezpieczne.

 

Ride & Shine

„Rise and shine” oznacza w języku angielskim „Dzień dobry! / Pobudka!”. Nazwa auto detailingu bazująca na tym zwrocie w oryginalny sposób nawiązuje do motoryzacyjnego profilu działalności. Ride zamiast „rise” dodaje nazwie dynamiki charakterystycznej dla motoryzacji. Shine, czyli błysk to przejrzyste nawiązanie do błyszczącego efektu auto-detailingu. Ride & Shine: Jedź i Zabłyśnij.

 

Auto na Kawę

To powszechnie spotykana sytuacja zwłaszcza w tych mniejszych warsztatach. Jeśli naprawa/przegląd szacowana jest na maks. 2-3 godziny, klientowi zostawiającemu auto nie opłaca się wracać do domu. Przez ten czas nie ma co ze sobą zrobić. Tymczasem nazwa warsztatu samochodowego z Wrocławia komunikuje: „Ty zostawiasz nam auto, my serwujemy ci kawę”. To mechanik połączony z kawiarnią. Nazwa podświadomie sugeruje także szybką i sprawną naprawę: „Będzie gotowe zanim dopijesz swoją kawę.”

 

Scratchbusters

Scratchbusters, czyli Pogromcy Zarysowań. Nazwa o charakterze sugestywnym wysuwająca na pierwszy plan istotną korzyść stojąca na usługami auto-detailingowymi. Warsztat z taką nazwą obiecuje poprawę estetyki samochodu poprzez eliminację wszystkich zarysowań na karoserii. To nazwa stanowiąca swego rodzaju zobowiązanie. Jeśli zostanie ono dotrzymane i zrealizowane, klienci z pewnością docenią tę markę.

 

Manufura

Pomysł na nazwę firmy detailingowej, dla której punktem wyjścia jest manufaktura oraz samochód – fura. Odwołanie do manufaktury ma wskazywać na ręczną pracę i technikę czyszczenia, ręczne dopracowanie każdego detalu. Skrócenie manufaktury do ManuFury nawiązuje do esencji działalności – dokładnego, ręcznego czyszczenia i pielęgnacji samochodu.

 

Myślisz nad oryginalną nazwą dla swojego warsztatu?

Zastanów się i odpowiedz sobie na pytanie jaką kluczową korzyść Twoja firma, Twój warsztat zapewnia odbiorcom. Co dokładnie klienci mogą zyskać dzięki współpracy z Tobą.

Wcale nie musi to być wyrażona wprost, materialna rzecz. Mogą to być wartości i emocje (poczucie bezpieczeństwa, solidność, niezapomniane wrażenia), jakie ściśle wiążą się z Twoją ofertą. Spróbuj zawrzeć tę korzyść w swojej nazwie. Nie jest to proste, ale tak się robi dobry naming firmy.

 

Wciąż nie wiesz, jak nazwać auto-warsztat? Wypełnij formularz i zapytaj o nazwę dla siebie:

    Zapytaj o dobrą nazwę dla Twojej firmy ↴

     

    Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądanie zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Konrad Buraczewski Kreacja Copywriting, NIP: 5881995800. Szczegóły w polityce prywatności.

     

    Komentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *