nazwa firmy przewozowej

Oryginalna nazwa firmy przewozowej: wystrzegaj się tych pięciu błędów!

Nie wiesz jak nazwać firmę zajmującą się przewozem osób? Poznaj pięć fatalnych błędów popełnianych przy tworzeniu oryginalnej nazwy firmy.

Myślisz nad chwytliwą nazwą dla przewoźnika? A może masz już jakieś koncepcje? Zanim zdecydujesz się na konkretny pomysł, sprawdź czy przypadkiem nie popełniasz któregoś z poniższych błędów. Uniknięcie ich to prosta droga do dobrej nazwy.

 

Błąd #1 „Przecież to tylko nazwa”

Mówisz, że zdecydowanie ważniejszą kwestią w Twojej działalności jest jakość oferowanych usług. Doświadczeni kierowcy. Odpowiedni sprzęt. Jasne. Trudno się z tym nie zgodzić. Ale pamiętaj, że to wszystko kryje się ZA nazwą firmy transportowej. Tuż za nią. Obrazowo mówiąc: na samym czele pochodu Twojej firmy dumnie kroczy Twoja nazwa. I to na nią wszyscy zwracają uwagę w pierwszej kolejności. Nie twierdzę, że nawet ze słabą nazwą nikt nie zainteresuje się samą ofertą. Ale nie ulega wątpliwości, że z dobrą, chwytliwą nazwą spedycyjną będzie to znacznie prostsze!

Nie utrudniaj życia sobie i klientom! Już na „wejściu” pokaż się światu z wyrazistą nazwą firmy!

 

Błąd #2 „Za dużo jej nie używam – na początku rozmowy i już”

A Twoja wizytówka? Strona internetowa? Rozmowa zadowolonego klienta, który chce polecić Twoją firmę, ale za żadne skarby nie może przypomnieć sobie jej trudnej / mało oryginalnej nazwy? I wreszcie nazwa na Twoich samochodach, busach, naczepach itp.? Nazwa firmy przewozowej, która jeździ po całym kraju (albo i jeszcze dalej) działa niczym mobilna reklama – codziennie zauważana przez setki, tysiące odbiorców. Pomyśl, że mając fajnie brzmiącą nazwę znacznie łatwiej będzie ją zapamiętać, utrwalić w wyobraźni potencjalnym klientom.

 

Błąd #3 „Chcę wszystko w niej zawrzeć”

Imię, nazwisko, branża (czyli popularny – zbyt powszechny przyrostek TRANS) to najczęściej powielany schemat. Tymczasem, jak przekonuje klasyk namingu, Marek Zboralski w książce „Nazwy firm i produktów”: „Nazwa nie jest obowiązkowym informatorem.” Nie musi mówić wszystkiego o firmie, jej właścicielu i ofercie, zaletach, specjalności i lokalizacji. On nawet nie może tego wszystkiego powiedzieć – powinna powiedzieć jedynie to, co absolutnie najważniejsze – kluczowe. Najlepiej z punktu widzenia klienta i zaspokajania jego potrzeb. „Bo czy Lubdrob wzmaga apetyt na kurczaka, a Tormięs na polędwicę?” – pyta retorycznie Marek Zboralski. Podobnie jest z nazwą dla firmy zajmującej się przewozem osób. Gdy mówi o wszystkim, to jest po prostu brzydka, skomplikowana i niezrozumiała. Często trudna w wymowie. Nie tędy droga.

 

Błąd #4 „Musi być podobna do innych z branży”

Wchodzisz na rynek, jesteś nowy. Myślisz o nazwie firmy transportowej podobnej do konkurencji, aby potencjalni klienci mogli Cię lepiej znaleźć. Dodajesz przyrostek TRANS, aby potencjalni klienci wiedzieli, że jesteś jednym z „nich” – transportowców. Efekt? Niestety często odwrotny od zamierzonego. Firma wtapia się w szary tłum i w żaden sposób nie jest w stanie się z niego wyróżnić. Choć masz ciekawą ofertę i konkurencyjne ceny, to nazwa – taka jak setki, tysiące innych. Co robić? Postawić na oryginalność, w nieszablonowy sposób przedstawić w nazwie swój profil działalności. Można zastosować ciekawą (ale dźwięczną, łatwą do wymówienia) grę słów. Można odwołać się do emocji oraz potrzeb pasażerów, którym Twoja firma wychodzi naprzeciw. Wszystko, byle nie upodabniać się do innych.

 

Błąd #5 „Mało czasu… Wymyślę coś na szybko”

Szybko, szybko, bo już zaraz rejestrujemy firmę. Mamy pięć minut… Ten error to w jakimś sensie suma powyższych błędów, bagatelizowanie kwestii stworzenia dobrej nazwy marki przewozowej. Pomyśl o swojej firmie jak o działalności, której nie robisz na „pięć minut”. Przecież to ma być firma, która będzie funkcjonować całe lata, jak najdłuższej, zawsze! Nie tylko pięć minut! A razem z firmą będzie szła za nią (a raczej przed nią – jak wizytówka, znak rozpoznawczy) Twoja nazwa. Stworzona na szybko, bez pomysłu może okazać się słaba, trudna w wymowie, wręcz komplikująca działalność firmy. Prawda?

 

Jeszcze nie wiesz, jak nazwać firmę przewozową? Zapytaj o nią wypełniając poniższy formularz:

    Zapytaj o dobrą nazwę dla Twojej firmy ↴

     

    Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądanie zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Konrad Buraczewski Kreacja Copywriting, NIP: 5881995800. Szczegóły w polityce prywatności.

     

    Komentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *