nazwa firmy przykłady

Nazwy dla firm – Polak potrafi stworzyć chwytliwą nazwę [PRZYKŁADY]

Tworzenie nazwy dla firmy w Polsce kojarzy Ci się głównie z -EX /-POL / -BUD? Zobacz 10 oryginalnych przykładów, które odmieniają oblicze polskiego namingu!

 

Różowa Krowa

Sympatyczna nazwa dla baru mlecznego. Mamy w niej dwojakiego rodzaju skojarzenia współgrające z mlecznym profilem działalności. Jest krowa dające mleko (mleczny bar), a zarazem krowa o różowej barwie, a więc wesoła i radosna, patrząca na świat przez różowe okulary – optymistycznie nastawiona do świata, jak każdy kto zje coś dobrego, nie wydając na to fortuny, zgodnie z ideą przystępnych cenowo barów mlecznych.

 

Szafari

Egzotyczna nazwa sklepu odzieżowego, tzw. second-handu. Zamiast kolejnego „ciucholandu”, kolejnej mało oryginalnej „odzieży zachodniej” – Szafari. Nazwa przenosi nas na odzieżowe safari – miejsce stworzone z myślą o wytrawnych łowcach ubrań. Ile razy klienci wychodząc z second-handu cieszą się ze złowienia, upolowania fajnego ubrania? Szafari jest tego wyrazem i zarazem zapowiedzią ciekawych, emocjonujących łowów tekstylnych.

 

Ż(r)yj Zdrowo

Odważna, wyrazista nazwa cateringu dietetycznego. Wykorzystanie potocznej formy słowa „jedz” na pewno nie każdemu się spodoba, nie każdy zdecydowałby się na taką nazwę uznając ją za zbyt mocną i obcesową. Jednak tytułowe „żarcie” wtopione w „życie” i towarzysząca temu idea jest pewnym usprawiedliwieniem dla sięgnięcia po taką, a nie inną formę.

Nazwa pokazuje, że zdrowe jedzenie = zdrowe życie, jedno ściśle wynika z drugiego. W mocny, a zarazem przejrzysty sposób nawiązuje do istoty działalności. Zaletą tej nazwy cateringu dietetycznego jest właśnie głębszy przekaz – odwołanie w krótkiej formie nie tylko do samego jedzenia, ale i zdrowego trybu życia promowanego przez markę.

 

Gazelka

Napędzana gazem i dynamiką nazwa dla szkoły nauki jazdy. Niby zwyczajne słowo, firma ochrzczona małą gazelą, ale jej wielopłaszczyznowość zdecydowała, że znalazła się w tym zestawieniu. W nazwie znajdziemy merytoryczny element czytelnie wiążący markę z branżą „elek”: GazELKA. W odróżnieniu jednak od wielu innych ośrodków szkolenia, gdzie słowo „elka” jest nazwą samą w sobie, tu pojęcie „elka” zostało płynnie wtopione w większą, symboliczną całość. Gazelka z innego ujęcia to także gaz („Panie szofer, gazu!”), jak i oczywiście gazela we własnej osobie: szybki i zwinny ssak z rodziny antylop. A więc: szybkość i dynamika pasujące do jazdy autem.

 

Centrum Zarządzania Światem

Na kawę można wpaść do pierwszej lepszej kawiarni Cafe X, ale można też zamówić ją w Centrum Zarządzania Światem. Różnica od razu jest wyczuwalna. To nazwa kawiarni obok której trudno przejść obojętnie, która kusi i zaprasza do skosztowania sztuki zarządzania światem. To zarządzanie wielością stylów, smaków i propozycji – czytamy na stronie internetowej Centrum. Kreatywnie, nieszablonowo, intrygująco.

 

Słoń Torbalski

„Był sobie słoń, wielki – jak słoń. Zwał się ten słoń Tomasz Trąbalski” – czytamy w wierszu Juliana Tuwima. A tu mamy Słonia Torbalskiego, bajkową nazwę sklepu internetowego z wszelakiej maści torbami. Poprzez bajkowe skojarzenie Słoń na pewno zwraca na siebie uwagę, wyróżnia się na tle wielu nazw z tej branży stylizowanych na język francuski lub włoski. Jednocześnie, co jest pewnym minusem – nazwa zamyka się tylko na torby, choć na półkach tego sklepu znajdziemy też portfele czy walizki. Cóż, Tuwimowy Słoń Trąbalski był strasznie zapominalski, więc również nie był ideałem. 😉

 

Ferma Cyfr

Gdy pojawia się temat nazwy biura rachunkowego, zazwyczaj przed naszymi oczami stają poważnie brzmiące, stonowane, często łacińskie nazwy. Oczywiście – nie ma co się dziwić, w końcu biuro rachunkowe to nie lunapark. Tu wszystko kręci się wokół finansów, podatków, rozliczeń księgowo-płacowych, słowem: poważnych rzeczy, które wypadałoby ubrać w stosowną nazwę. ALE ta „stosowność” może równolegle być nieco bardziej miła dla ucha i oka, a jednocześnie nadal pasująca do powagi branży. W naszej ocenie zadanie to spełnia Ferma Cyfr. Mamy w niej cyfry, w których codziennie zanurza się księgowa oraz fermę, a więc odpowiednio przygotowane zaplecze do uprawy tych cyfr – tak, aby zaowocowały dobrymi rozliczeniami.

 

Gruby Benek

Sieć restauracji o swojsko brzmiącej nazwie. Początkowo pod tą marką funkcjonowała pizzeria, więc tu poszukajmy korzeni pana Beńka. Jest gruby, bo lubi dobrze zjeść i dzieli się tą pasją z innymi przygotowując pizzę oraz inne dania. I jest swojskim kucharzem, a nie udawanym Benitem we włoskiej „trattorii”, która często włoska jest tylko z nazwy. Tu jest polski naturalny Benek, autentyczny gość, który wie, co dobrego położyć na pizzę, aby było smacznie i do syta. Pewnie tak jadłby sam Benek!

[Sprawdź inne smakowite przykłady nazw restauracji]
 

Twierdza

Twierdza to pojęcia kojarzone z miejscem nie do sforsowania, zapewniającym poczucie bezpieczeństwa. „Mój dom, moja twierdza” – mówi angielskie przysłowie. Stąd twierdza doskonale pasuje do nazwy firmy ochroniarskiej roztaczając przed klientami wizję domu, biura czy dowolnego obiektu zamienionego w twierdzę, dzięki systemowi monitoringu, alarmowi czy ochronie fizycznej. W namingu agencji ochroniarskich często sięga się do imion bohaterów mitologii kojarzonych ze odwagą, męskością, jak i do zwierząt symbolizujących siłę, budzących respekt. To jak najbardziej uzasadniony kierunek, obok którego Twierdza prezentuje się równie okazale, a nawet ciekawie wyróżnia się na tle konkurencji.

 

Zhaftuj się

Nazwa dla firmy hafciarskiej – charakterystyczna i dwuznaczna. Zapewne nie każdy zdecydowałby się na taki styl, choć ma on swoje uzasadnienie w samej specyfice działalności. Firma specjalizuje się w haftowaniu na zlecenie, a więc nazwa mówi: „Wyhaftuj coś dla siebie – Zhaftuj się!” Jest haft, jest koncepcja działająca na wyobraźnię, jest wyraźne Call To Action, czyli wezwanie do działania już w samej nazwie firmy.

Zobacz też 10 inspirujących nazw firm, w których jedna literka czyni cuda

 

Szukasz ciekawej nazwy dla swojej marki?

Twój podpis

Adres email

Szukam nazwy dla...

Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zapytania. Administratorem danych osobowych jest firma Konrad Buraczewski Kreacja Copywriting, ul. Kazimierska 37D, 84-230 Rumia.

 

1 komentarz

Komentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *