nazwa firmy transportowej

Chcesz oryginalną nazwę dla firmy transportowej? Wystrzegaj się tych błędów!

Poznaj pięć fatalnych błędów popełnianych przy tworzeniu nazwy. Teraz dowiesz się jak nazwać firmę transportową i spedycyjną bez takich wpadek.

Myślisz nad chwytliwą nazwą dla firmy transportowej? A może masz już jakieś koncepcje? Zanim zdecydujesz się na konkretny pomysł, sprawdź czy przypadkiem nie popełniasz któregoś z poniższych błędów. Uniknięcie ich to prosta droga do dobrej nazwy.

 

Błąd #1 „Przecież to tylko nazwa”

Mówisz, że zdecydowanie ważniejszą kwestią w Twojej działalności jest jakość oferowanych usług. Doświadczeni kierowcy. Odpowiedni sprzęt. Jasne. Trudno się z tym nie zgodzić. Ale pamiętaj, że to wszystko kryje się ZA nazwą firmy transportowej. Tuż za nią. Obrazowo mówiąc: na samym czele pochodu Twojej firmy dumnie kroczy Twoja nazwa. I to na nią wszyscy zwracają uwagę w pierwszej kolejności. Nie twierdzę, że nawet ze słabą nazwą nikt nie zainteresuje się samą ofertą. Ale nie ulega wątpliwości, że z dobrą, chwytliwą nazwą transportową będzie to znacznie prostsze!

Nie utrudniaj życia sobie i klientom! Już na „wejściu” pokaż się światu z wyrazistą nazwą firmy!

 

Błąd #2 „Za dużo jej nie używam – na początku rozmowy i już”

A Twoja wizytówka? Strona internetowa? Rozmowa zadowolonego klienta, który chce polecić Twoją firmę, ale za żadne skarby nie może przypomnieć sobie jej trudnej / mało oryginalnej nazwy? I wreszcie nazwa na Twoich samochodach, busach, naczepach itp.? Nazwa firmy transportowej, która jeździ po całym kraju (albo i jeszcze dalej) działa niczym mobilna reklama – codziennie zauważana przez setki, tysiące odbiorców. Pomyśl, że mając fajnie brzmiącą nazwę znacznie łatwiej będzie ją zapamiętać, utrwalić w wyobraźni potencjalnym klientom.

 

Błąd #3 „Chcę wszystko w niej zawrzeć”

Imię, nazwisko, branża (czyli popularny – zbyt powszechny przyrostek TRANS) to najczęściej powielany schemat. Tymczasem, jak przekonuje klasyk namingu, Marek Zboralski w książce „Nazwy firm i produktów”: „Nazwa nie jest obowiązkowym informatorem.” Nie musi mówić wszystkiego o firmie, jej właścicielu i ofercie, zaletach, specjalności i lokalizacji. On nawet nie może tego wszystkiego powiedzieć – powinna powiedzieć jedynie to, co absolutnie najważniejsze – kluczowe. Najlepiej z punktu widzenia klienta i zaspokajania jego potrzeb. „Bo czy Lubdrob wzmaga apetyt na kurczaka, a Tormięs na polędwicę?” – pyta retorycznie Marek Zboralski. Podobnie jest z nazwą dla firmy transportowej czy spedycyjnej – gdy mówi o wszystkim, to jest po prostu brzydka, skomplikowana i niezrozumiała. Często trudna w wymowie. Nie tędy droga.

 

Błąd #4 „Musi być podobna do innych z branży”

Wchodzisz na rynek, jesteś nowy. Myślisz o nazwie transportowej podobnej do konkurencji, aby potencjalni klienci mogli Cię lepiej znaleźć. Dodajesz przyrostek TRANS, aby potencjalni klienci wiedzieli, że jesteś jednym z „nich” – transportowców. Efekt? Niestety często odwrotny od zamierzonego. Firma wtapia się w szary tłum i w żaden sposób nie jest w stanie się z niego wyróżnić. Choć masz ciekawą ofertę i konkurencyjne ceny, to nazwa – taka jak setki, tysiące innych. Co robić? Postawić na oryginalność, w nieszablonowy sposób przedstawić w nazwie transportowy profil firmy. Można zastosować ciekawą (ale dźwięczną, łatwą do wymówienia) grę słów. Można odwołać się do emocji i transportowych potrzeb zaspokajanych przez firmę. Wszystko, byle nie upodabniać się do innych.

 

Błąd #5 „Mało czasu… Wymyślę coś na szybko”

Szybko, szybko, bo już zaraz rejestrujemy firmę. Mamy pięć minut… Ten error to w jakimś sensie suma powyższych błędów, bagatelizowanie kwestii stworzenia dobrej nazwy dla firmy transportowej. Pomyśl o swojej firmie jak o działalności, której nie robisz na „pięć minut”. Przecież to ma być firma, która będzie funkcjonować całe lata, jak najdłuższej, zawsze! Nie tylko pięć minut! A razem z firmą będzie szła za nią (a raczej przed nią – jak wizytówka, znak rozpoznawczy) Twoja nazwa. Stworzona na szybko, bez pomysłu może okazać się słaba, trudna w wymowie, wręcz komplikująca działalność firmy. Prawda?

 

Nie masz czasu lub pomysłu na nazwę firmy transportowej? Spokojnie, przecież są ludzie od namingu! [Zapytaj o nazwę dla Twojej firmy!]

 

Komentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *