nazwa warsztatu samochodowego

Język korzyści w namingu na przykładzie nazwy warsztatu samochodowego

Jak przemówić językiem korzyści już w samej nazwie firmy? Ten warsztat samochodowy robi to dobrze!

W reklamie, marketingu, jak i szerzej w relacjach społecznych fundamentalne znaczenie ma spojrzenie na określony problem z punktu widzenia klienta / odbiorcy / rozmówcy. Pisał o tym już Dale Carnegie w słynnym klasyku „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”. „Zadaj sobie pytanie: Dlaczego on lub ona mieliby chcieć to zrobić?”

To język korzyści w najczystszej postaci – od lat niezmienny klucz do serca (i portfela) klienta. Wczucie się w jego sytuację, zrozumienie jego potrzeb, oczekiwań, pragnień i wyjście im na przeciw pokazując dokładnie to, co klient zyska decydując się na ten czy inny produkt lub usługę.

 

Język korzyści: dlaczego on lub ona mieliby chcieć to zrobić? Po co to jemu / jej? Co konkretnie on lub ona zyska wybierając Twoją firmę, Twój produkt, Twoją usługę?

A gdyby tak językiem korzyści przemówić do swojego klienta już przy pierwszym kontakcie z firmą – poprzez jej nazwę?

Niemożliwe? Na pewno trudne. W końcu mówimy o wyłuskaniu fundamentalnej korzyści oferowanej przez firmę – tej jednej naczelnej, która będzie towarzyszyć marce zawsze – i zamknięcie korzyści w efektownej, dobrze brzmiącej i zrozumiałej nazwie.

Niewątpliwe wyzwanie. Jak to zrobić? Sprawdźmy na przykładzie nazwy warsztatu samochodowego.

 

Naming korzyści

W nazwach warsztatów (i oczywiście nie tylko w nich) przyjął się dość utarty schemat. Zazwyczaj nazwa powstaje tu z połączenia kilku wybranych słów: auto / car / serwis / mechanika + imię / pseudonim / nazwisko. Wybierz dowolne z powyższych słów, dodaj swoje imię lub nazwisko i masz nazwę podobną do tysięcy innych warsztatów funkcjonujących na polskim rynku.

Oczywiście nie tędy droga. Dobry warsztat oferujący porządnej jakości usługi zasługuje na dobrą nazwę. A dobra to m.in. taka nazwa, która wyróżnia się na tle konkurencji, w pozytywny sposób zwraca na siebie uwagę. Na przykład mówiąc do klienta prostym językiem korzyści.

Do takich można zaliczyć nazwę To Się Wyklepie. Z marketingowego punktu widzenia to nazwa jasno obiecująca korzyść, czyli „wyklepanie” defektu.

 

To Się Wyklepie: czemu to dobra nazwa warsztatu samochodowego?

  • Nawiązuje do profilu działalności w czytelny i przejrzysty sposób. Nie trzeba jej tłumaczyć odbiorcy, dodawać objaśniających dopisków.
  • Nawiązanie jest zrozumiałe, a jednocześnie niebanalne. Wyróżnia się na tle konkurencji posługującej się schematycznymi nazwami auto / centrum + nazwisko.
  • Wskazuje na korzyść: pokazuje klientowi dokładnie to, co zyska w warsztacie samochodowym, zwłaszcza po poważniejszej stłuczce.
  • Działa na wyobraźnię, ma obrazowy charakter. Generuje w świadomości odbiorcy obraz naprawionego – „wyklepanego” samochodu.
  • Ma dość swobodny charakter, co pasuje do specyfiki warsztatów samochodowych, które przecież nie są „ą-ę”. Analogiczne rozwiązanie przy kancelarii adwokackiej „To się obroni” byłoby niedopuszczalne.

 

Zapytaliśmy właściciela warsztatu, dlaczego zdecydował się właśnie na taką nazwę.

Błażej Neumann, To Się Wyklepie: Pomysł na nazwę warsztatu samochodowego długo rozwijał się w mojej głowie. Podsunęła mi go narzeczona przekonując, że świetnie oddaje istotę tego, czym zajmuję się na co dzień. Przez lata pracowałem w renomowanym warsztacie, który miał w nazwie przeciętnego Kowalskiego – wiem, że to dość oklepane i nudne. Nie chciałem iść tą drogą, dlatego zdecydowaliśmy się na nazwę „To Się Wyklepie”. To był dobry wybór! Wielu klientów, którzy do mnie piszą lub przyjeżdżają mówi, że trafili tu ze względu na nazwę, która przykuła ich uwagę. Wielu moich przedstawicieli handlowych czy znajomych, którzy pracują w branży twierdzi, że nazwa jest jedną z lepszych, jakie znają i od razu zapada w pamięć.

Jeśli sama nazwa przyciąga klientów to nic więcej dodawać nie trzeba!

 

Myślisz nad podobną nazwą dla swojej firmy? Zastanów się i odpowiedz sobie na pytanie jaką kluczową korzyść Twoja firma zapewnia odbiorcom. Co dokładnie klienci mogą zyskać dzięki współpracy z Tobą.

Wcale nie musi to być wyrażona wprost, materialna rzecz. Mogą to być wartości i emocje (poczucie bezpieczeństwa, solidność, niezapomniane wrażenia), jakie ściśle wiążą się z Twoją ofertą.

Spróbuj zawrzeć tę korzyść w swojej nazwie. Nie jest to proste, ale tak się robi dobry naming firmy.

 

Komentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *