nazwy salonu kosmetycznego

Wizaż nazwy gabinetu kosmetycznego – od peelingu do namingu

Sprawdź jak nazwać firmę kosmetyczną odwołując się do odpowiedniej metodyki. Przedstawiamy pomysł na nazwę salonu kosmetycznego w sześciu prostych krokach.


 

Nazwa gabinetu kosmetycznego typu opisowego

Kawa na ławę. Salon fryzjerski? Fryzjernia. Nazwa salonu stylizacji paznokci? Nail Express. Makeup w Centrum Makijażu Permanentnego. Nazwy opisowe nie pozostawiają najmniejszych wątpliwości, co kryje się pod daną nazwą, z jakim produktem czy usługą mamy do czynienia. Wprowadzając firmę na rynek, mając ograniczone środki na promocję i oswajanie klienta z marką, można rozważyć właśnie taki wariant. Jej przejrzystość i bezpośredniość to zaleta, a zarazem… ryzyko. Nazw o podobnej konstrukcji, czasem wręcz identycznych, bazujących na tym samym słowie-kluczu (fryzjer, nail, makeup, itp.) pojawia się na rynku znacznie więcej. Debiutując obok innych podobnych brandów, istnieje ryzyko wtopienia się mało unikalnej nazwy opisowej w tłum.

 

Nazwa salonu urody ze skojarzeniem lub symbolem

Sięgając po buty marki Pumy raczej nie spodziewasz się, że wyskoczy z nich drapieżny kot. Odwiedzając Ogrody Piękna nie znajdziesz w nich rabat kwiatowych, a w salonie Odrodzenie tytułowe wskrzeszenie/odrodzenie nastąpi jedynie symbolicznie, dzięki oferowanym usługom kosmetycznym. Odkryciem Ameryki nie jest, że każde słowo, obok standardowego językowego znaczenia, gromadzi w sobie ładunek rozmaitych odniesień, skojarzeń, symboli i emocji. Myśląc nad nazwą firmy kosmetycznej jednym z pomysłów jest rozważenie symboli i skojarzeń, które przekażą kluczową obietnicę piękna, jaką marka składa klientom.

Co ciekawe i zarazem trudne – pola skojarzeniowe jednego słowa mogą być diametralnie różne dla różnej grupy odbiorców, zależą od ich wieku, wykształcenia, pochodzenia czy uwarunkowań społeczno-kulturowych. Wyzwaniem jest dobranie takiego skojarzenia, które przekaże to, co najistotniejsze z punktu widzenia firmy, a zarazem będzie zrozumiałe przez klienta. Nie ulega wątpliwości, że symbole i skojarzenia mają moc sięgania głębiej niż np. nazwy opisowe, docierając do emocji. Wiążą nazwę z określonymi wartościami, dzięki czemu w bardziej wyszukany sposób oddziałują na odbiorców.

 

Abstrakcyjna nazwa salonu piękności

Choć pola skojarzeniowo-symboliczne to obszary rozległe, ciągnące się po horyzont, to czasem umysł twórcy nowej marki kosmetycznej wybiega dalej, ponad linię horyzontu. Wówczas warto zastanowić się nad abstrakcyjną nazwą dla gabinetu kosmetycznego. To połączenie kilku sylab tworzących zupełnie nowe słowo, które pozornie nie oznacza niczego konkretnego. Pozornie, bo już samo specyficzne brzmienie nazwy może generować określone skojarzenia. Tu wyzwaniem jest stworzenie takiej nazwy beauty, której skojarzeniowy wydźwięk będzie tożsamy z odnową, estetyką i pięknem.

Nazwa abstrakcyjna to na pewno propozycja dla odważnych, którzy muszą liczyć się z tym, że sporo wysiłku będzie kosztowało oswojenie klientów z daną nazwą i stojącą za nią ofertą. Zaletą takich nazw jest ich unikalny charakter. To nowe słowo, więc będzie kojarzone tylko i wyłącznie z twoją firmą, twoją marką, niczym innym.
 
[Dowiedz się więcej o nazwach abstrakcyjnych]

 

Nazwa dla branży beauty z nazwiskiem

Jadąc Oplem do Lidla po przyprawę Knorr i żelki Haribo, a potem herbatą Lipton popijając lek firmy Bayer pewnie nie zdajesz sobie sprawy, że w każdej z tych nazw zawierają się nazwiska założycieli danej marki. Może warto więc po nazwisku? Nie da się ukryć, że część polskich nazwisk, zwłaszcza z końcówką -ski nie wyróżnia się taką fonetyczną urodą, jak np. Ferrari czy Giorgio Armani. Nie oznacza to jednak, że nie można zrobić z nimi nazewniczego użytku.

Claw’dia Nails to ciekawy przykład nazwy salonu paznokci, w którym manicurzystka połączyła swoje imię Klaudia z angielskim określeniem pazura – claw. Przykład spoza sfer beauty: Apart to imiona założycieli firmy (Adam i Piotr) złączone ze sztuką – art. Można? Można! „Imienny” kierunek w nazwie salonu urody również warto wziąć pod uwagę.

 

Nazwij salon kosmetyczny prosto

Zasada KISS – Keep It Simple Stupid ma bardzo istotne znaczenie przy projektowaniu nazwy dla firmy kosmetycznej. Niezależnie czy będzie to nazwa opisowa, odniesienie do symbolu, abstrakcji czy nazwiska – nazwa zawsze powinna być prosta do wymówienia i łatwa do zapamiętania. Jak to osiągnąć? Idealnie będzie ograniczyć jej długość (często mówi się o maksymalnie trzech sylabach), wykorzystywać konstrukcje językowe znane odbiorcom, np. bez czerpania z egzotycznych języków. Zapewnij nazwie estetyczną dźwięczność, np. dbając o równowagę między samogłoskami i spółgłoskami.

 
[Przeczytaj jak prosta nazwa firmy może zwiększyć sprzedaż]
 

Unikaj w nazwie kosmetycznej niekorzystnych skojarzeń

Każde słowo, jakim chcesz nazwać salon piękności warto przeanalizować pod kątem wszelkich niepożądanych odniesień, jakie może ono generować. Weź pod uwagę kilka najpopularniejszych języków europejskich i sprawdź, czy dane słowo lub jemu bardzo podobne nie oznacza czegoś negatywnego, wulgarnego, dwuznacznego itp. Nawet jeśli dziś ograniczasz się tylko i wyłącznie do krajowego rynku i nazwa firmy Fart idealnie odzwierciedla pomysł na biznes, to jutro możesz dostać ciekawą propozycję z zagranicy, gdzie ta nazwa, w języku angielskim, będzie miała dość nieprzyjemny „aromat”.

Przeanalizuj, czy dana nazwa nie pociąga za sobą ryzyka zdrobnienia lub „przekręcenia” w kierunku określeń mało korzystnych dla wizerunku firmy. Oczywiście zawsze można obronić się jakością i nawet z kontrowersyjną nazwą (jak niemiecka marka żarówek Osram) zadomowić się na lokalnym rynku. Pytanie: czy nie lepiej maksymalnie ustrzec się przed tego typu „kwiatkami” namingu.

 

Zleć stworzenie nazwy salonu kosmetycznego zawodowcom

Nie ma ludzi, którzy znają się na wszystkim. Wizażystka robi świetny makijaż, a agencja namingowa robi błyskotliwe nazwy! Zapytaj jak nazwać gabinet kosmetyczny:

    Zapytaj o dobrą nazwę dla Twojej firmy ↴

     

    Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądanie zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma Konrad Buraczewski Kreacja Copywriting, NIP: 5881995800. Szczegóły w polityce prywatności.

     

    Komentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *