nazwa firmy budowlanej

Nazwa firmy budowlanej – pięć sposobów na dobrą nazwę

Poznaj dokładne wskazówki specjalistów od namingu, dzięki którym szybciej znajdziesz nazwę dla swojej firmy budowlanej.

Branża remontowo-budowlana w Polsce dynamicznie się rozwija. Już od kilku lat obserwujemy wyraźną poprawę koniunktury w budownictwie. Zarówno w skali makro, gdzie w grę wchodzi budowa całych osiedli mieszkaniowych, jak i w skali mikro, gdzie przykładowy pan Kowalski zamiast tygodniami remontować kuchnię czy łazienkę ze szwagrem, coraz częściej decyduje się powierzyć to zadanie profesjonalnej ekipie remontowej.

Nic dziwnego, że na rynku pojawia się coraz więcej firm budowlanych. Niektóre z nich kuszą atrakcyjnymi cenami, inne kompleksowym podejściem do realizowanych zleceń. A jest jeszcze jeden, kluczowy element działalności, od którego tak naprawdę wszystko się zaczyna. To nazwa.

 

Chwytliwa nazwa firmy budowlanej potrafi sama zachwycić i przyciągnąć rzesze klientów.

Jak to możliwe? Spójrz na nazwę jak na ten element działalności, z którym Twój potencjalny klient zetknie się na samym początku. Gdy nie wie nic więcej o Twojej firmie i jakości oferowanych przez Ciebie usług.

Jest tylko klient i nazwa.

  • Nazwa zbyt podobna do innych wtopi się w otoczenie. Nie wyróżni się na tle konkurencji.
  • Nijaka nazwa nie utrwali się klientowi w pamięci. „Zaraz, zaraz, jak ta firma się nazywała…?”

Coraz więcej przedsiębiorców zdając sobie sprawę z takiego ryzyka decyduje się na bardziej unikatowy szyld. Pisaliśmy o tym na blogu w artykule prezentującym [przykładowe nazwy firm budowlanych]. Te firmy zwyczajnie nie chcą pozostać niezauważone.

Tak to działa: kiepska, pospolita, mało oryginalna nazwa nie zachęca i nie sprzyja do poznania bliżej Twojej działalności. Nie rób tego! Nie trać klientów przez słabą nazwę!

 

Przedstaw się klientowi najlepiej jak potrafisz – z dobrą nazwą firmy, która zrobi dobre pierwsze wrażenie i dobry grunt pod dalszą współpracę!


 

Nazwa dla firmy budowlanej powinna być taka, jak Twoja działalność:

osadzona na mocnych fundamentach

Fundament to podstawa. Na nim „wyrasta” cała reszta. Odwołaj się w nazwie do fundamentów swojej działalności, czyli do kluczowej oferty firmy oraz korzyści, jakie zapewnisz swoim klientom. Pokaż w nazwie istotę działalności budowlanej, ale nie w banalny sposób dodając człon BUD. Zrób to wykorzystując pojęcia obracające się np. wokół profesjonalizmu, jakości, solidności, nowatorskiego podejścia do realizowanych usług i innych wartości, które są Tobie bliskie. Słowem: nie usługi nazwane wprost (które przecież w przyszłości mogą się zmienić, poszerzyć), a wartości, jakie sobą reprezentujesz i przekazujesz klientowi. Fundament dobrych wartości w dobrej nazwie dla firmy.

konkretna

Konkretny fachowiec mało mówi, a więcej robi. Robi swoje i robi to dobrze. I taka też musi być Twoja nazwa – dźwięczna, nieprzegadana, nieprzekombinowana. Łatwa do wymówienia i zapamiętania. Bez głosek „łamiących” język. Nie wchodzi w grę nazwa, którą trzeba klientowi kilkukrotnie literować przez telefon, tłumaczyć, jak się ją zapisuje. Konkret to także krótka nazwa. Specjaliści rekomendują nie przekraczać 3-4 sylab. Chcesz w nazwie przekazać jeszcze nazwisko, specjalizację, miejsce wykonywania usług? Odradzamy. W dobrej nazwie firmy budowlanej jest miejsce tylko na sam dobry konkret.

solidna

W swojej pracy sięgasz po odpowiedniej jakości materiały budowlane, prawda? Kiepsko kryjąca farba tak naprawdę dostarczy Ci jeszcze więcej roboty. W nazwie działalności remontowo-budowlanej też nie ma miejsca na dziadostwo! Nazwa powinna zostać stworzona z właściwie dobranych skojarzeń budujących pozytywny wizerunek Twojej marki. Tu chodzi o emocje i wartości, które raz zakodowane w świadomości odbiorcy, będą zawsze kojarzyć się z Twoją firmą. Solidność wyrażamy również w samym brzmieniu nazwy, które powinno być twarde, męskie, aby należycie współgrało z działalnością budowlaną.

po odbiorze

Nowo wybudowany dom przed zamieszkaniem zawsze przechodzi odpowiednie odbiory i kontrole nadzoru budowlanego. Podobnie jest z nazwą przedsiębiorstwa. Aby mogła bezpiecznie funkcjonować na rynku niezbędne jest zweryfikowanie w bazach KRS, jak i Urzędu Patentowego, czy wybrana nazwa nie jest przypadkiem zarejestrowana przez inną firmę. Równie istotne znaczenie ma wolna domena internetowa – jeśli planujesz pozyskiwać klientów online, szukając nazwy dla firmy budowlanej miej na uwadze, czy dana nazwa jest dostępna w domenie PL (lub domenie innych krajów, w których zamierzasz prowadzić działalność).

…lub zbudowana przez fachowców

Znasz się dobrze na swoim fachu, ale nadal nie wiesz jak nazwać firmę budowlaną? Jest sposób! [Wyślij wiadomość] i zapytaj o dobrą nazwę w agencji namingowej.

Twoje imię

Adres email

Szukam nazwy dla...

Serwis DobreImieFirmy.pl szanuje i chroni dane osobowe. Użytkownik wysyłając wiadomość wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu kontaktowym w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie.


 

Komentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *